Błędy OBD2, OBD II – Pxxxx – układ napędowy

Jedną z wymaganych funkcji systemu OBDII (druga generacja systemu OBD, w wersji europejskiej znana jako EOBD – European On-Board Diagnostic) jest możliwość zapamiętywania kodów usterek związanych z usterkami mogącymi wpływać na emisję spalin oraz sygnalizowanie tego za pomocą kontrolki MIL (Malfunction Indicator Light) — znanej również jako Check Engine.

Kod błędu DTC (Diagnostic Trouble Code) to ustandaryzowany kod usterki składający się z litery (P, C, B lub U) wskazującej, w którym systemie pojazdu wystąpiła usterka, oraz czterech cyfr opisujących konkretny błąd.

Aby lepiej zrozumieć strukturę kodu błędu, zapoznaj się z poniższym przykładem:

  • B – Nadwozie (Body)
  • C – Podwozie (Chassis)
  • P – Układ napędowy (Powertrain)
  • U – Komunikacja sieciowa (Network Communication)
  • 0 – Kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE
  • 1 – Kod producenta
  • 2 – Kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE
  • 3 – Kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE

Podsystemy:

  1. Układ paliwowy i dolotowy
  2. Układ paliwowy i dolotowy – obwód wtryskiwaczy
  3. Układ zapłonowy
  4. Zewnętrzne układy kontroli emisji
  5. Systemy kontroli prędkości i biegu jałowego
  6. Obwody wyjściowe komputera
  7. Skrzynia biegów
  8. Skrzynia biegów

Systemy OBDII rozróżniają dwa typy usterek:

Typ A

(Poważne usterki)

  • Usterki związane z emisją spalin
  • Zapalają kontrolkę MIL natychmiast po jednokrotnym wystąpieniu usterki podczas cyklu jazdy
  • Zapamiętują „zamrożoną ramkę” i kod błędu

Typ B

(Mniej poważne usterki)

  • Usterki związane z emisją spalin
  • Zapamiętują usterkę oczekującą po jednokrotnym wystąpieniu usterki podczas cyklu jazdy
  • Jeśli usterka nie wystąpi ponownie, kod może zostać automatycznie usunięty
  • Zapalają kontrolkę MIL i zapisują zamrożoną ramkę oraz kod błędu po dwukrotnym wystąpieniu usterki podczas cyklu jazdy
Kod błędu Opis
P0100 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza – usterka
P0101 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza – sygnał poza zakresem/wydajność
P0102 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza – niski sygnał wejściowy
P0103 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza – wysoki sygnał wejściowy
P0104 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza – przerwa
P0105 Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – usterka
P0106 Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – sygnał poza zakresem/wydajność
P0107 Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – niski sygnał wejściowy
P0108 Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – wysoki sygnał wejściowy
P0109 Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – przerwa
P0110 Czujnik temp. powietrza wlotowego – usterka
P0111 Czujnik temp. powietrza wlotowego – sygnał poza zakresem/wydajność
P0112 Czujnik temp. powietrza wlotowego – niski sygnał wejściowy
P0113 Czujnik temp. powietrza wlotowego – wysoki sygnał wejściowy
P0114 Czujnik temp. powietrza wlotowego – przerwa
P0115 Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – usterka
P0116 Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – sygnał poza zakresem/wydajność
P0117 Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – niski sygnał wejściowy
P0118 Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – wysoki sygnał wejściowy
P0119 Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – przerwa
P0120 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A – usterka
P0121 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A – sygnał poza zakresem/wydajność
P0122 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A – niski sygnał wejściowy
P0123 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A – wysoki sygnał wejściowy
P0124 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A – przerwa
P0125 Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla zamkniętej pętli regulacji paliwa
P0126 Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy
P0130 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) – usterka
P0131 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) – niskie napięcie
P0132 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) – wysokie napięcie
P0133 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) – powolna reakcja /odpowiedź/
P0134 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) – brak aktywności
P0135 Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) – usterka
P0136 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) – usterka
P0137 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) – niskie napięcie
P0138 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) – wysokie napięcie
P0139 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) – powolna reakcja
P0140 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) – brak aktywności
P0141 Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) – usterka
P0142 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) – usterka
P0143 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) – niskie napięcie
P0144 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) – wysokie napięcie
P0145 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) – powolna reakcja
P0146 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) – brak aktywności
P0147 Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 3) – usterka
P0150 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) – usterka
P0151 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) – niskie napięcie
P0152 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) – wysokie napięcie
P0153 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) – powolna reakcja
P0154 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) – brak aktywności
P0155 Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 1) – usterka
P0156 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) – usterka
P0157 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) – niskie napięcie
P0158 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) – wysokie napięcie
P0159 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) – powolna reakcja
P0160 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) – brak aktywności
P0161 Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 2) – usterka
P0162 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) – usterka
P0163 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) – niskie napięcie
P0164 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) – wysokie napięcie
P0165 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) – powolna reakcja
P0166 Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) – brak aktywności
P0167 Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 3) – usterka
P0170 Czujnik O2 (Bank 1) – usterka dostrajania paliwa
P0171 Czujnik O2 (Bank 1) – mieszanka zbyt uboga
P0172 Czujnik O2 (Bank 1) – mieszanka zbyt bogata
P0173 Czujnik O2 (Bank 2) – usterka dostrajania paliwa
P0174 Czujnik O2 (Bank 2) – mieszanka zbyt uboga
P0175 Czujnik O2 (Bank 2) – mieszanka zbyt bogata
P0176 Czujnik składu paliwa – usterka
P0177 Czujnik składu paliwa – sygnał poza zakresem/wydajność
P0178 Czujnik składu paliwa – niski sygnał wejściowy
P0179 Czujnik składu paliwa – wysoki sygnał wejściowy
P0180 Czujnik A temp. paliwa – usterka
P0181 Czujnik A temp. paliwa – sygnał poza zakresem/wydajność
P0182 Czujnik A temp. paliwa – niski sygnał wejściowy
P0183 Czujnik A temp. paliwa – wysoki sygnał wejściowy
P0184 Czujnik A temp. paliwa – przerwa
P0185 Czujnik B temp. paliwa – usterka
P0186 Czujnik B temp. paliwa – sygnał poza zakresem/wydajność
P0187 Czujnik B temp. paliwa – niski sygnał wejściowy
P0188 Czujnik B temp. paliwa – wysoki sygnał wejściowy
P0189 Czujnik B temp. paliwa – przerwa
P0190 Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa – usterka
P0191 Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa – sygnał poza zakresem/wydajność
P0192 Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa – niski sygnał wejściowy
P0193 Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa – wysoki sygnał wejściowy
P0194 Czujnik ciśnienia listwy paliwowej – przerwa
P0195 Czujnik temp. oleju silnika – usterka
P0196 Czujnik temp. oleju silnika – sygnał poza zakresem/wydajność
P0197 Czujnik temp. oleju silnika – niski sygnał wejściowy
P0198 Czujnik temp. oleju silnika – wysoki sygnał wejściowy
P0199 Czujnik temp. oleju silnika – przerwa
P0200 Obwód wtryskiwacza – usterka
P0201 Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 – usterka
P0202 Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 – usterka
P0203 Obwód wtryskiwacza, cylinder 3 – usterka
P0204 Obwód wtryskiwacza, cylinder 4 – usterka
P0205 Obwód wtryskiwacza, cylinder 5 – usterka
P0206 Obwód wtryskiwacza, cylinder 6 – usterka
P0207 Obwód wtryskiwacza, cylinder 7 – usterka
P0208 Obwód wtryskiwacza, cylinder 8 – usterka
P0209 Obwód wtryskiwacza, cylinder 9 – usterka
P0210 Obwód wtryskiwacza, cylinder 10 – usterka
P0211 Obwód wtryskiwacza, cylinder 11 – usterka
P0212 Obwód wtryskiwacza, cylinder 12 – usterka
P0213 Zimny rozruch wtryskiwacza 1 – usterka
P0214 Zimny rozruch wtryskiwacza 2 – usterka
P0215 Elektromagnes/cewka odcięcia silnika – usterka
P0216 Układ kontroli czasu wtrysku – usterka
P0217 Stan nadmiernej temp. silnika
P0218 Stan nadmiernej temp. skrzyni biegów
P0219 Stan nadmiernej prędkości obrotowej silnika
P0220 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B – usterka
P0221 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B – sygnał poza zakresem/wydajność
P0222 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B – niski sygnał wejściowy
P0223 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B – wysoki sygnał wejściowy
P0224 Przepustnica /czujnik położenia pedalu /przełącznik B – przerwa
P0225 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C – usterka
P0226 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C – sygnał poza zakresem/wydajność
P0227 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C – niski sygnał wejściowy
P0228 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C – wysoki sygnał wejściowy
P0229 Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C – przerwa
P0230 Pompa paliwowa, obwód pierwotny – usterka
P0231 Pompa paliwowa, obwód wtórny – niski sygnał
P0232 Pompa paliwowa, obwód wtórny – wysoki sygnał
P0233 Pompa paliwowa, obwód wtórny – przerwa
P0234 Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika
P0235 Czujnik A wspomagania turbosprężarki – usterka
P0236 Czujnik A wspomagania turbosprężarki – sygnał poza zakresem/wydajność
P0237 Czujnik A wspomagania turbosprężarki – niski sygnał wejściowy
P0238 Czujnik A wspomagania turbosprężarki – wysoki sygnał wejściowy
P0239 Czujnik B wspomagania turbosprężarki – usterka
P0240 Czujnik B wspomagania turbosprężarki – sygnał poza zakresem/wydajność
P0241 Czujnik B wspomagania turbosprężarki – niski sygnał wejściowy
P0242 Czujnik B wspomagania turbosprężarki – wysoki sygnał wejściowy
P0243 Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki – usterka
P0244 Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki – sygnał poza zakresem/wydajność
P0245 Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki – niski sygnał
P0246 Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki – wysoki sygnał
P0247 Elektromagnes B przepustnicy spalin turbosprężarki – usterka
P0248 Elektromagnes B przepustnicy spalin turbosprężarki – sygnał poza zakresem/wydajność
P0249 Elektromagnes B przepustnicy spalin turbosprężarki – niski sygnał
P0250 Elektromagnes B przepustnicy spalin turbosprężarki – wysoki sygnał
P0251 Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A – usterka
P0252 Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A – sygnał poza zakresem/wydajność
P0253 Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A – niski sygnał
P0254 Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A – wysoki sygnał
P0255 Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A – przerwa
P0256 Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B – usterka
P0257 Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B – sygnał poza zakresem/wydajność
P0258 Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B – niski sygnał
P0259 Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B – wysoki sygnał
P0260 Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B – przerwa
P0261 Wtryskiwacz cylindra 1 – niski sygnał
P0262 Wtryskiwacz cylindra 1 – wysoki sygnał
P0263 Cylinder 1 – błąd udziału /zrównoważenia
P0264 Wtryskiwacz cylindra 2 – niski sygnał
P0265 Wtryskiwacz cylindra 2 – wysoki sygnał
P0266 Cylinder 2 – błąd udziału /zrównoważenia
P0267 Wtryskiwacz cylindra 3 – niski sygnał
P0268 Wtryskiwacz cylindra 3 – wysoki sygnał
P0269 Cylinder 3 – błąd udziału /zrównoważenia
P0270 Wtryskiwacz cylindra 4 – niski sygnał
P0271 Wtryskiwacz cylindra 4 – wysoki sygnał
P0272 Cylinder 4 – błąd udziału /zrównoważenia
P0273 Wtryskiwacz cylindra 5 – niski sygnał
P0274 Wtryskiwacz cylindra 5 – wysoki sygnał
P0275 Cylinder 5 – błąd udziału /zrównoważenia
P0276 Wtryskiwacz cylindra 6 – niski sygnał
P0277 Wtryskiwacz cylindra 6 – wysoki sygnał
P0278 Cylinder 6 – błąd udziału /zrównoważenia
P0279 Wtryskiwacz cylindra 7 – niski sygnał
P0280 Wtryskiwacz cylindra 7 – wysoki sygnał
P0281 Cylinder 7 – błąd udziału /zrównoważenia
P0282 Wtryskiwacz cylindra 8 – niski sygnał
P0283 Wtryskiwacz cylindra 8 – wysoki sygnał
P0284 Cylinder 8 – błąd udziału /zrównoważenia
P0285 Wtryskiwacz cylindra 9 – niski sygnał
P0286 Wtryskiwacz cylindra 9 – wysoki sygnał
P0287 Cylinder 9 – błąd udziału /zrównoważenia
P0288 Wtryskiwacz cylindra 10 – niski sygnał
P0289 Wtryskiwacz cylindra 10 – wysoki sygnał
P0290 Cylinder 10 – błąd udziału /zrównoważenia
P0291 Wtryskiwacz cylindra 11 – niski sygnał
P0292 Wtryskiwacz cylindra 11 – wysoki sygnał
P0293 Cylinder 11 – błąd udziału /zrównoważenia
P0294 Wtryskiwacz cylindra 12 – niski sygnał
P0295 Wtryskiwacz cylindra 12 – wysoki sygnał
P0296 Cylinder 12 – błąd udziału /zrównoważenia
P0300 Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach
P0301 Cylinder 1 – wykryte wypadanie zapłonów
P0302 Cylinder 2 – wykryte wypadanie zapłonów
P0303 Cylinder 3 – wykryte wypadanie zapłonów
P0304 Cylinder 4 – wykryte wypadanie zapłonów
P0305 Cylinder 5 – wykryte wypadanie zapłonów
P0306 Cylinder 6 – wykryte wypadanie zapłonów
P0307 Cylinder 7 – wykryte wypadanie zapłonów
P0308 Cylinder 8 – wykryte wypadanie zapłonów
P0309 Cylinder 9 – wykryte wypadanie zapłonów
P0310 Cylinder 10 – wykryte wypadanie zapłonów
P0311 Cylinder 11 – wykryte wypadanie zapłonów
P0312 Cylinder 12 – wykryte wypadanie zapłonów
P0320 Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zapłonu – usterka
P0321 Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zapłonu – sygnał poza zakresem/wydajność
P0322 Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zapłonu – brak sygnału
P0323 Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zaplonu – przerwa
P0325 Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) – usterka
P0326 Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) – sygnał poza zakresem/wydajność
P0327 Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) – niski sygnał wejściowy
P0328 Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) – wysoki sygnał wejściowy
P0329 Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) – przerwa
P0330 Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) – usterka
P0331 Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) – sygnał poza zakresem/wydajność
P0332 Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) – niski sygnał wejściowy
P0333 Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) – wysoki sygnał wejściowy
P0334 Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) – przerwa
P0335 Czujnik A położenia wału korbowego – usterka
P0336 Czujnik A położenia wału korbowego – sygnał poza pawidłowym zakresem
P0337 Czujnik A położenia wału korbowego – niski sygnał wejściowy
P0338 Czujnik A położenia wału korbowego – wysoki sygnał wejściowy
P0339 Czujnik A położenia wału korbowego – przerwa
P0340 Czujnik polożenia wału rozrządu – usterka
P0341 Czujnik położenia wału rozrządu – sygnał poza zakresem/wydajność
P0342 Czujnik położenia wału rozrządu – niski sygnał wejściowy
P0343 Czujnik położenia wału rozrządu – wysoki sygnał wejściowy
P0344 Czujnik położenia wału rozrządu – przerwa
P0350 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej – usterka
P0351 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A – usterka
P0352 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B – usterka
P0353 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C – usterka
P0354 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D – usterka
P0355 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej E – usterka
P0356 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej F – usterka
P0357 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej G – usterka
P0358 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej H – usterka
P0359 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej I – usterka
P0360 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej J – usterka
P0361 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej K – usterka
P0362 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej L – usterka
P0370 Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości – usterka
P0371 Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości – za dużo impulsów
P0372 Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości – za mało impulsów
P0373 Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości – impulsy błędne /przerwa
P0374 Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości – brak impulsów
P0375 Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości – usterka
P0376 Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości – za dużo impulsów
P0377 Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości – za mało impulsów
P0378 Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości – impulsy błędne /przerwa
P0379 Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości – brak impulsów
P0380 Obwód grzałki /świecy żarowej – usterka
P0381 Obwód wskaźnika grzałki /świecy żarowej – usterka
P0382 Obwód grzałki /świecy żarowej B – usterka
P0385 Czujnik B położenia wału korbowego – usterka
P0386 Czujnik B położenia wału korbowego – sygnał poza zakresem/wydajność
P0387 Czujnik B położenia wału korbowego – niski sygnał wejściowy
P0388 Czujnik B położenia wału korbowego – wysoki sygnał wejściowy
P0389 Czujnik B położenia wału korbowego – przerwa
P0400 Układ recyrkulacji spalin – błedny przepływ
P0401 Układ recyrkulacji spalin – wykryty niewystarczający przepływ
P0402 Układ recyrkulacji spalin – wykryty nadmierny przepływ
P0403 Układ recyrkulacji spalin – usterka
P0404 Układ recyrkulacji spalin – sygnał poza zakresem/wydajność
P0405 Czujnik A recyrkulacji spalin – niski sygnał wejściowy
P0406 Czujnik A recyrkulacji spalin – wysoki sygnał wejściowy
P0407 Czujnik B recyrkulacji spalin – niski sygnał wejściowy
P0408 Czujnik B recyrkulacji spalin – wysoki sygnał wejściowy
P0410 System wtrysku powietrza wtórnego – usterka
P0411 System wtrysku powietrza wtórnego – wykryty nieprawidłowy przepływ
P0412 System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający A – usterka
P0413 System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający A – przerwa
P0414 System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający A – zwarcie
P0415 System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający B – usterka
P0416 System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający B – przerwa
P0417 System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający B – zwarcie
P0418 System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik A – usterka
P0419 System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik B – usterka
P0420 System katalizatora (Bank 1) – wydajność poniżej progu
P0421 Nagrzany katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu
P0422 Główny katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu
P0423 Grzany katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu
P0424 Grzany katalizator (Bank 1) – temperatura poniżej progu
P0430 System katalizatora (Bank 2) – wydajność poniżej progu
P0431 Nagrzany katalizator (Bank 2) – wydajność poniżej progu
P0432 Główny katalizator (Bank 2) – wydajność poniżej progu
P0433 Grzany katalizator (Bank 2) – wydajność poniżej progu
P0434 Grzany katalizator (Bank 2) – temperatura poniżej progu
P0440 Układ odprowadzania par paliwa – usterka
P0441 Układ odprowadzania par paliwa – błędny przepływ oczyszczania
P0442 Układ odprowadzania par paliwa – wykryta nieszczelność (mała)
P0443 Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. – usterka
P0444 Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. – przerwa
P0445 Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. – zwarcie
P0446 Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. – usterka
P0447 Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. – przerwa
P0448 Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. – zwarcie
P0449 Układ odprowadzania par paliwa – usterka serwomotoru/uzwojenia zaworu odpowietrznika
P0450 Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia – usterka
P0451 Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia – sygnał poza zakresem/wydajność
P0452 Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia – niski sygnał wejściowy
P0453 Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia – wysoki sygnał wejściowy
P0454 Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia – przerwa
P0455 Układ odprowadzania par paliwa – wykryta nieszczelność (duża)
P0456 Układ odprowadzania par paliwa – wykryta nieszczelność (b.mała)
P0460 Czujnik poziomu paliwa – usterka
P0461 Czujnik poziomu paliwa – sygnał poza zakresem/wydajność
P0462 Czujnik poziomu paliwa – niski sygnał wejściowy
P0463 Czujnik poziomu paliwa – wysoki sygnał wejściowy
P0464 Czujnik poziomu paliwa – przerwa
P0465 Czujnik przepływu oczyszcz. – usterka
P0466 Czujnik przepływu oczyszcz. – sygnał poza zakresem/wydajność
P0467 Czujnik przepływu oczyszcz. – niski sygnał wejściowy
P0468 Czujnik przepływu oczyszcz. – wysoki sygnał wejściowy
P0469 Czujnik przepływu oczyszcz. – przerwa
P0470 Czujnik ciśnienia wylotowego – usterka
P0471 Czujnik ciśnienia wylotowego – sygnał poza zakresem/wydajność
P0472 Czujnik ciśnienia wylotowego – niski sygnał wejściowy
P0473 Czujnik ciśnienia wylotowego – wysoki sygnał wejściowy
P0474 Czujnik ciśnienia wylotowego – przerwa
P0475 Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego – usterka
P0476 Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego – sygnał poza zakresem/wydajność
P0477 Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego – niski sygnał wejściowy
P0478 Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego – wysoki sygnał wejściowy
P0479 Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego – przerwa
P0480 Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 1 – usterka
P0481 Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 2 – usterka
P0482 Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 3 – usterka
P0483 Obwód wentylatora chłodzącego – kontrola racjonalności
P0484 Obwód wentylatora chłodzącego – nadmierny prąd
P0485 Obwód zasilania/masy wentylatora chłodzącego – usterka
P0500 Czujnik prędkości pojazdu – usterka
P0501 Czujnik prędkości pojazdu – sygnał poza zakresem/wydajność
P0502 Czujnik prędkości pojazdu – niski sygnał wejściowy
P0503 Czujnik prędkości pojazdu – wysoki/błędny/przerywany sygnał
P0505 Układ regulacji biegu jałowego – usterka
P0506 Układ regulacji biegu jałowego – obroty niższe niż oczekiwane
P0507 Układ regulacji biegu jałowego – obroty wyższe niż oczekiwane
P0510 Przełącznik położenia zamkniętej przepustnicy – usterka
P0520 Przełącznik ciśnienia oleju silnika – usterka
P0521 Przełącznik ciśnienia oleju silnika – sygnał poza zakresem/wydajność
P0522 Przełącznik ciśnienia oleju silnika – niski sygnał wejściowy
P0523 Przełącznik ciśnienia oleju silnika – wysoki sygnał wejściowy
P0530 Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C – usterka
P0531 Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C – sygnał poza zakresem/wydajność
P0532 Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C – niski sygnał wejściowy
P0533 Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C – wysoki sygnał wejściowy
P0534 Ubytek ładunku czynnika chłodzącego A/C
P0540 Układ kontroli grzałki powietrza wlotowego – usterka
P0541 Układ kontroli grzałki powietrza wlotowego – niski sygnał
P0542 Układ kontroli grzałki powietrza wlotowego – wysoki sygnał
P0550 Czujnik ciśnienia układu wspomagania – usterka
P0551 Czujnik ciśnienia układu wspomagania – sygnał poza zakresem/wydajność
P0552 Czujnik ciśnienia układu wspomagania – niski sygnał wejściowy
P0553 Czujnik ciśnienia układu wspomagania – wysoki sygnał wejściowy
P0554 Czujnik ciśnienia układu wspomagania – przerwa
P0560 Napięcie zasilania systemu – usterka
P0561 Napięcie zasilania systemu – niestabilny sygnał
P0562 Napięcie zasilania systemu – niski sygnał
P0563 Napięcie zasilania systemu – wysoki sygnał
P0565 Układ ster. prędkością, sygnał ON – usterka
P0566 Układ ster. prędkością, sygnał OFF – usterka
P0567 Układ ster. prędkością, sygnał RESUME – usterka
P0568 Układ ster. prędkością, sygnał SET – usterka
P0569 Układ ster. prędkością, sygnał COAST – usterka
P0570 Układ ster. prędkością, sygnał ACCEL – usterka
P0571 Układ ster. prędkością /przełącznik A hamulca – usterka
P0572 Układ ster. prędkością /przełącznik A hamulca – niski sygnał wejściowy
P0573 Układ ster. prędkością /przełącznik A hamulca – wysoki sygnał wejściowy
P0574 Układ ster. prędkością (Cruise Control)
P0575 Układ ster. prędkością (Cruise Control)
P0576 Układ ster. prędkością (Cruise Control)
P0577 Układ ster. prędkością (Cruise Control)
P0578 Układ ster. prędkością (Cruise Control)
P0579 Układ ster. prędkością (Cruise Control)
P0580 Układ ster. prędkością (Cruise Control)
P0600 Szeregowe łącze komunikacyjne – usterka
P0601 Wewnętrzny moduł sterujący – błąd sumy kontrolnej pamięci
P0602 Wewnętrzny moduł sterujący – błąd programowania
P0603 Wewnętrzny moduł sterujący – błąd pamięci podtrzymywanej (KAM)
P0604 Wewnętrzny moduł sterujący – błąd pamięci o dostępie swobodnym (RAM)
P0605 Wewnętrzny moduł sterujący – błąd pamięci stałej (ROM)
P0606 Procesor mudułu sterującego ECM/PCM – usterka
P0608 Wyjście A sygnału predkości (VSS) modułu sterującego
P0609 Wyjście B sygnału prędkości (VSS) modułu sterującego
P0620 Obwód sterujący alternatora – usterka
P0621 Obwód sterujący L lampą alternatora – usterka
P0622 Obwód sterujący F polem alternatora – usterka
P0650 Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL – usterka
P0654 Obwód wyjściowy prędkości obrotowej silnika – usterka
P0655 Obwód wyjściowy lampki przegrzania silnika – usterka
P0656 Obwódu wyjściowy poziomu paliwa – usterka
P0700 System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ – usterka
P0701 System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ – sygnał poza zakresem/wydajność
P0702 System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ – usterka elektryczna
P0703 Przetwornik momentu obr./przełącznik B hamulca – usterka
P0704 Obwód wejściowy przełącznika sprzęgła – usterka
P0705 Czujnik zakresu przełożenia – usterka
P0706 Czujnik zakresu przełożenia – sygnał poza zakresem/wydajność
P0707 Czujnik zakresu przełożenia – niskie wejście
P0708 Czujnik zakresu przełożenia – wysokie wejście
P0709 Czujnik zakresu przełożenia – przerwa
P0710 Czujnik temp. cieczy przekładniowej – usterka
P0711 Czujnik temp. cieczy przekładniowej – sygnał poza zakresem/wydajność
P0712 Czujnik temp. cieczy przekładniowej – niski sygnał wejściowy
P0713 Czujnik temp. cieczy przekładniowej – wysoki sygnał wejściowy
P0714 Czujnik temp. cieczy przekładniowej – przerwa
P0715 Czujnik prędkości wejściowej turbiny – usterka
P0716 Czujnik prędkości wejściowej turbiny – sygnał poza zakresem/wydajność
P0717 Czujnik prędkości wejściowej turbiny – brak sygnału
P0718 Czujnik prędkości wejściowej turbiny – przerwa
P0719 Przetwornik momentu obr./przełącznik B hamulca – niski sygnał
P0720 Obwód wyjściowy prędkości silnika – usterka
P0721 Obwód wyjściowy prędkości silnika – sygnał poza zakresem/wydajność
P0722 Obwód wyjściowy prędkości silnika – brak sygnału
P0723 Obwód wyjściowy prędkości silnika – przerwa
P0724 Przetwornik momentu obr./przełącznik B hamulca – wysoki sygnał
P0725 Obwód wejściowy prędkości silnika – usterka
P0726 Obwód wejściowy prędkości silnika – sygnał poza zakresem/wydajność
P0727 Obwód wejściowy prędkości silnika – brak sygnału
P0728 Obwód wejściowy prędkości silnika – przerwa
P0730 Błędne przełożenie biegu
P0731 Błędne przełożenie biegu 1
P0732 Błędne przełożenie biegu 2
P0733 Błędne przełożenie biegu 3
P0734 Błędne przełożenie biegu 4
P0735 Błędne przełożenie biegu 5
P0736 Błędne przełożenie biegu wstecznego
P0740 Sprzęgło przetwornika momentu – usterka
P0741 Sprzęgło przetwornika momentu – problemy z osiągami lub zatrzymanie
P0742 Sprzęgło przetwornika momentu – problemy z wciągnięciem
P0743 Sprzęgło przetwornika momentu – usterka elektryczna
P0744 Sprzęgło przetwornika momentu – przerwa
P0745 Elektromagnes/cewka kontroli ciśnienia – usterka
P0746 Elektromagnes/cewka kontroli ciśnienia – problemy z osiągami lub zatrzymanie
P0747 Elektromagnes/cewka kontroli ciśnienia – problemy z wciągnięciem
P0748 Elektromagnes/cewka kontroli ciśnienia – usterka elektryczna
P0749 Elektromagnes/cewka kontroli ciśnienia – przerwa
P0750 Elektromagnes/cewka przesuwu A – usterka
P0751 Elektromagnes/cewka przesuwu A – problemy z osiągami lub zatrzymanie
P0752 Elektromagnes/cewka przesuwu A – zatrzymanie
P0753 Elektromagnes/cewka przesuwu A – usterka elektryczna
P0754 Elektromagnes/cewka przesuwu A – przerwa
P0755 Elektromagnes/cewka przesuwu B – usterka
P0756 Elektromagnes/cewka przesuwu B – problemy z osiągami lub zatrzymanie
P0757 Elektromagnes/cewka przesuwu B – zatrzymanie
P0758 Elektromagnes/cewka przesuwu B – usterka elektryczna
P0759 Elektromagnes/cewka przesuwu B – przerwa
P0760 Elektromagnes/cewka przesuwu C – usterka
P0761 Elektromagnes/cewka przesuwu C – problemy z osiągami lub zatrzymanie
P0762 Elektromagnes/cewka przesuwu C – zatrzymanie
P0763 Elektromagnes/cewka przesuwu C – usterka elektryczna
P0764 Elektromagnes/cewka przesuwu C – przerwa
P0765 Elektromagnes/cewka przesuwu D – usterka
P0766 Elektromagnes/cewka przesuwu D – problemy z osiągami lub zatrzymanie
P0767 Elektromagnes/cewka przesuwu D – zatrzymanie
P0768 Elektromagnes/cewka przesuwu D – usterka elektryczna
P0769 Elektromagnes/cewka przesuwu D – przerwa
P0770 Elektromagnes/cewka przesuwu E – usterka
P0771 Elektromagnes/cewka przesuwu E – problemy z osiągami lub zatrzymanie
P0772 Elektromagnes/cewka przesuwu E – zatrzymanie
P0773 Elektromagnes/cewka przesuwu E – usterka elektryczna
P0774 Elektromagnes/cewka przesuwu E – przerwa
P0775 Układ kontroli ciśnienia /cewka B – usterka
P0776 Układ kontroli ciśnienia /cewka B – problemy z osiągami lub zatrzymanie
P0777 Układ kontroli ciśnienia /cewka B – zatrzymanie
P0779 Układ kontroli ciśnienia /cewka B – przerwa
P0780 Usterka zmiany biegów
P0781 Usterka zmiany biegów z 1 na 2
P0782 Usterka zmiany biegów z 2 na 3
P0783 Usterka zmiany biegów z 3 na 4
P0784 Usterka zmiany biegów z 4 na 5
P0785 Usterka elektrozaworu zmiany/przesunięcia lub obwód elektryczny elektrozaworu zmiany 3-2
P0786 Elektrozawór zmiany/przesunięcia – zakres/wydajność
P0787 Elektrozawór zmiany/przesunięcia – niski sygnał
P0788 Elektrozawór zmiany/przesunięcia – wysoki sygnał
P0789 Elektrozawór zmiany/przesunięcia – sygnał przerywany
P0790 Obwód przełącznika Normal/Performance – usterka
P0801 Obwód kontroli blokady biegu wstecznego – usterka
P0803 Obwód sterowania elektrozaworu pominięcia biegów 1–4 – usterka
P0804 Obwód sterowania lampki pominięcia biegów 1–4 – usterka
P1100 Czujnik MAF – sygnał przerywany / nieukończony test OBDII
P1101 Czujnik MAF – poza zakresem testu własnego / test KOER przerwany
P1102 Czujnik MAF – w zakresie, ale niższy niż oczekiwany
P1103 Czujnik MAF – w zakresie, ale wyższy niż oczekiwany
P1104 Czujnik MAF – usterka uziemienia
P1105 Górny alternator – usterka
P1106 Dolny alternator – usterka / MAP – przerywany wysoki sygnał
P1107 Dolny alternator – usterka / MAP – przerywany niski sygnał
P1108 Obwód lampki ładowania alternatora – usterka
P1109 Czujnik temperatury powietrza (IAT-B) – sygnał przerywany
P1110 Czujnik IAT – otwarty / zwarcie
P1111 IAT – przerywany wysoki sygnał
P1112 IAT – przerywany niski sygnał
P1113 Czujnik IAT – otwarty / zwarcie
P1114 Czujnik ECT – przerywany niski sygnał / IAT-B – niski sygnał
P1115 Czujnik ECT – przerywany wysoki sygnał / IAT-B – wysoki sygnał
P1116 Czujnik ECT poza zakresem / test własny
P1117 Czujnik ECT – sygnał przerywany
P1118 Temperatura w kolektorze ssącym – niski sygnał
P1119 Temperatura w kolektorze ssącym – wysoki sygnał
P1120 Czujnik położenia przepustnicy – poza zakresem
P1121 TPS – przerywany wysoki sygnał
P1122 TPS – przerywany niski sygnał
P1123 TPS – w zakresie, ale wyższy niż oczekiwany
P1124 TPS – poza zakresem testu własnego
P1125 TPS – sygnał przerywany
P1126 Czujnik położenia przepustnicy (wąski zakres) – usterka
P1127 Brak nagrzanego katalizatora – sonda O2 za katalizatorem
P1128 Zamienione sondy O2 przed katalizatorem
P1129 Zamienione sondy O2 za katalizatorem
P1130 Brak przełączenia sondy O2 – adaptacja paliwa na limicie
P1131 Brak przełączenia sondy O2 – sygnał ubogi
P1132 Brak przełączenia sondy O2 – sygnał bogaty
P1133 Sonda O2 – niewystarczająca zmiana napięcia (Sensor 1)
P1134 Sonda O2 – stosunek czasu przejścia (Sensor 1)
P1135 Czujnik położenia pedału A – przerywany
P1136 Obwód sterowania wentylatorem – usterka
P1137 Sonda O2 – sygnał ubogi
P1138 Sonda O2 – sygnał bogaty (Bank 1, Sensor 2)
P1139 Obwód wskaźnika wody w paliwie – usterka
P1140 Stan

P1151 Brak przełączenia sondy HO2S21 – czujnik wskazuje ubogą mieszankę
P1152 Brak przełączenia sondy HO2S21 – czujnik wskazuje bogatą mieszankę
P1153 Bank 2 – korekcja mieszanki przesunięta w stronę ubogiej
P1154 Bank 2 – korekcja mieszanki przesunięta w stronę bogatej
P1155 Sterownik paliwa alternatywnego
P1156 Usterka przełącznika wyboru paliwa
P1157 Brak przełączenia sondy HO2S22 – czujnik wskazuje ubogą mieszankę
P1158 Brak przełączenia sondy HO2S22 – czujnik wskazuje bogatą mieszankę
P1159 Usterka silnika krokowego paliwa
P1167 Nieprawidłowy test – pedał przyspieszenia nie naciśnięty
P1168 Usterka – czujnik ciśnienia listwy paliwowej w dolnym zakresie
P1169 Usterka – czujnik ciśnienia listwy paliwowej w górnym zakresie
P1170 ESO – usterka zaworu odcięcia silnika
P1171 Usterka czujnika wirnika
P1172 Usterka sterowania wirnikiem
P1173 Usterka kalibracji wirnika
P1174 Usterka czujnika wałka rozrządu
P1175 Usterka sterowania wałkiem rozrządu
P1176 Usterka kalibracji wałka rozrządu
P1177 Usterka synchronizacji
P1178 (brak danych / błąd otwarty)
P1180 Usterka układu dostarczania paliwa – zbyt niskie ciśnienie
P1181 Usterka układu dostarczania paliwa – zbyt wysokie ciśnienie
P1182 Usterka zaworu odcinającego dopływ paliwa
P1183 Usterka obwodu czujnika temperatury oleju silnikowego
P1184 Temperatura oleju silnika poza zakresem testu
P1185 Wysoka temperatura czujnika pompy paliwa (FTS High)
P1186 Niska temperatura czujnika pompy paliwa (FTS Low)
P1187 Wybór wariantu
P1188 Błąd pamięci kalibracyjnej
P1189 Błąd sygnału prędkości pompy
P1190 Rezystor kalibracyjny poza zakresem
P1191 Napięcie linii klucza
P1192 Zewnętrzne napięcie
P1193 Przeciążenie prądowe napędu EGR
P1194 Przetwornik A/D sterownika ECU
P1195 SCP HBCC – błąd inicjalizacji
P1196 Wysokie napięcie po wyłączeniu zapłonu
P1197 Niskie napięcie po wyłączeniu zapłonu
P1198 Sterowanie wirnikiem pompy – zbyt małe dawkowanie
P1199 Niski sygnał wejściowy czujnika poziomu paliwa
P1200 Obwód sterowania wtryskiwaczem – usterka
P1201 Obwód wtryskiwacza – cylinder 1 – otwarty/zwarcie
P1202 Obwód wtryskiwacza – cylinder 2 – otwarty/zwarcie
P1203 Obwód wtryskiwacza – cylinder 3 – otwarty/zwarcie
P1204 Obwód wtryskiwacza – cylinder 4 – otwarty/zwarcie
P1205 Obwód wtryskiwacza – cylinder 5 – otwarty/zwarcie
P1206 Obwód wtryskiwacza – cylinder 6 – otwarty/zwarcie
P1209 Usterka układu ciśnienia sterowania wtryskiem
P1210 Ciśnienie sterowania wtryskiem powyżej oczekiwanego poziomu
P1211 Ciśnienie sterowania wtryskiem powyżej/poniżej wartości docelowej
P1212 Brak wykrycia ciśnienia sterowania wtryskiem podczas rozruchu
P1213 Usterka obwodu wtryskiwacza rozruchowego
P1214 Przerywany sygnał czujnika położenia pedału B
P1215 Niski sygnał wejściowy czujnika położenia pedału C
P1216 Wysoki sygnał wejściowy czujnika położenia pedału C
P1217 Przerywany sygnał czujnika położenia pedału C
P1218 CID – wysoki sygnał
P1219 CID – niski sygnał
P1220 Usterka w układzie sterowania przepustnicą (system szeregowany)
P1221 Usterka systemu kontroli trakcji
P1222 Usterka obwodu wyjściowego kontroli trakcji
P1223 Czujnik zapotrzebowania pedału B – wysoki sygnał wejściowy
P1224 Czujnik położenia przepustnicy B – poza zakresem testu własnego
P1225 Usterka czujnika podnoszenia iglicy
P1226 Usterka czujnika tulei sterującej
P1227 Zawór wastegate zablokowany w pozycji zamkniętej (nadciśnienie)
P1228 Zawór wastegate zablokowany w pozycji otwartej (podciśnienie)
P1229 Usterka sterownika pompy intercoolera
P1230 Usterka niskiego biegu pompy paliwa
P1231 Obwód wtórny pompy paliwa – niski sygnał przy dużej prędkości
P1232 Usterka głównego obwodu prędkości pompy paliwa
P1233 Moduł sterowania pompą paliwa – brak komunikacji
P1234 Moduł sterowania pompą paliwa – brak komunikacji
P1235 Sterowanie pompą paliwa – poza zakresem
P1236 Sterowanie pompą paliwa – poza zakresem
P1237 Usterka wtórnego obwodu pompy paliwa
P1238 Usterka wtórnego obwodu pompy paliwa
P1239 Błąd dodatniego zasilania pompy paliwa
P1240 Usterka zasilania czujników
P1241 Zasilanie czujników – niski sygnał
P1242 Zasilanie czujników – wysoki sygnał
P1243 Druga pompa paliwa uszkodzona lub błąd masy
P1244 Błąd wejścia obciążenia alternatora – zbyt wysokie
P1245 Błąd wejścia obciążenia alternatora – zbyt niskie
P1246 Błąd wejścia obciążenia alternatora
P1247 Za niskie ciśnienie doładowania turbo
P1248 Brak wykrycia ciśnienia doładowania turbo
P1249 Wydajność zaworu sterującego wastegate
P1250 Usterka obwodu zaworu PRC
P1251 Usterka obwodu zaworu mieszanki powietrza
P1252 Niezgodność pedału PDS1 i LPDS – zbyt wysokie
P1253 Niezgodność pedału PDS1 i LPDS – zbyt niskie
P1254 Niezgodność pedału PDS2 i LPDS – zbyt wysokie
P1255 Niezgodność pedału PDS2 i LPDS – zbyt niskie
P1256 Niezgodność pedału PDS1 i HPDS
P1257 Niezgodność pedału PDS2 i HPDS
P1258 Niezgodność pedału PDS1 i PDS2
P1259 Błąd sygnału immobilizera do PCM
P1260 Wykryto kradzież – pojazd unieruchomiony
P1261 Cylinder 1 – zwarcie między stroną wysoką a niską
P1262 Cylinder 2 – zwarcie między stroną wysoką a niską
P1263 Cylinder 3 – zwarcie między stroną wysoką a niską
P1264 Cylinder 4 – zwarcie między stroną wysoką a niską
P1265 Cylinder 5 – zwarcie między stroną wysoką a niską
P1266 Cylinder 6 – zwarcie między stroną wysoką a niską
P1267 Cylinder 7 – zwarcie między stroną wysoką a niską
P1268 Cylinder 8 – zwarcie między stroną wysoką a niską
P1269 Kod immobilizera nie zaprogramowany
P1270 Ogranicznik obrotów silnika/prędkości osiągnięty
P1271 Cylinder 1 – otwarty między stroną wysoką a niską
P1272 Cylinder 2 – otwarty między stroną wysoką a niską
P1273 Cylinder 3 – otwarty między stroną wysoką a niską
P1274 Cylinder 4 – otwarty między stroną wysoką a niską
P1275 Cylinder 5 – otwarty między stroną wysoką a niską
P1276 Cylinder 6 – otwarty między stroną wysoką a niską
P1277 Cylinder 7 – otwarty między stroną wysoką a niską
P1278 Cylinder 8 – otwarty między stroną wysoką a niską
P1280 Ciśnienie sterowania wtryskiem – za niskie
P1281 Ciśnienie sterowania wtryskiem – za wysokie
P1282 Nadmierne ciśnienie sterowania wtryskiem
P1283 Usterka obwodu IPR (regulator ciśnienia wtrysku)
P1284 Test KOER przerwany – usterka ICP
P1285 Wykryto przegrzanie głowicy cylindra
P1286 Impuls paliwowy w zakresie, ale niższy niż oczekiwano
P1287 Impuls paliwowy w zakresie, ale wyższy niż oczekiwano
P1288 Czujnik temp. głowicy cylindra poza zakresem testu
P1289 Czujnik temp. głowicy cylindra – wysoki sygnał
P1290 Czujnik temp. głowicy cylindra – niski sygnał
P1291 Wysoka strona wtryskiwaczy – zwarcie do masy lub VBATT – Bank 1
P1292 Wysoka strona wtryskiwaczy – zwarcie do masy lub VBATT – Bank 2
P1293 Wysoka strona wtryskiwaczy – otwarty obwód – Bank 1
P1294 Wysoka strona wtryskiwaczy – otwarty obwód – Bank 2 / nieosiągnięty zadany bieg jałowy
P1295 Wielokrotne błędy – Bank 1 – zwarcia po stronie niskiej
P1296 Wielokrotne błędy – Bank 2 – zwarcia po stronie niskiej
P1297 Wysokie strony wtryskiwaczy zwarte razem
P1298 Usterka IDM (modułu sterowania wtryskiem)
P1299 Aktywna ochrona przed przegrzaniem głowicy cylindra
P1300 Błąd kalibracji doładowania
P1301 Kalibracja doładowania – za wysoka
P1302 Kalibracja doładowania – za niska
P1303 Usterka kalibracji EGR
P1304 Kalibracja EGR – za wysoka
P1305 Kalibracja EGR – za niska
P1306 Usterka obwodu przekaźnika kickdown
P1307 Usterka obwodu podtrzymania przekaźnika kickdown
P1308 Usterka obwodu sprzegła A/C
P1309 Usterka monitora wypadania zapłonów AICE
P1313 Usterka uszkodzenia katalizatora – wskaźnik wypadania zapłonów – Bank 1
P1314 Usterka uszkodzenia katalizatora – wskaźnik wypadania zapłonów – Bank 2
P1315 Usterka persistentnego wypadania zapłonów
P1316 Wykryto kody w obwodzie wtryskiwaczy / IDM
P1317 Nieaktualizowane kody w obwodzie wtryskiwaczy / IDM
P1336 Zakres / wydajność czujnika wału korbowego / wałka rozrządu
P1340 Usterka obwodu czujnika położenia wału rozrządu B
P1341 Zakres / wydajność czujnika położenia wału rozrządu B
P1345 Usterka obwodu czujnika SGC (położenie wału rozrządu) / korelacja wału korbowego – położenie wału rozrządu
P1346 Usterka obwodu czujnika poziomu paliwa B
P1347 Zakres / wydajność czujnika poziomu paliwa B
P1348 Obwód czujnika poziomu paliwa B – niski sygnał wejściowy
P1349 Obwód czujnika poziomu paliwa B – wysoki sygnał wejściowy
P1350 Intermitentny obwód czujnika poziomu paliwa B / bypass monitor
P1351 Usterka obwodu wejściowego IDM / wysoki sygnał w obwodzie cewki zapłonowej
P1352 Usterka obwodu pierwotnego cewki zapłonowej A
P1353 Usterka obwodu pierwotnego cewki zapłonowej B
P1354 Usterka obwodu pierwotnego cewki zapłonowej C
P1355 Usterka obwodu pierwotnego cewki zapłonowej D
P1360 Usterka obwodu wtórnego cewki zapłonowej A
P1361 Usterka obwodu sterowania zapłonem (IC) – niski sygnał
P1362 Usterka obwodu wtórnego cewki zapłonowej C
P1363 Usterka obwodu wtórnego cewki zapłonowej D
P1364 Awaria obwodu pierwotnego cewki zapłonowej
P1365 Awaria obwodu wtórnego cewki zapłonowej
P1366 Zapas zapłonowy
P1367 Zapas zapłonowy
P1368 Zapas zapłonowy
P1369 Usterka monitora kontrolki temperatury silnika
P1370 Insufficientny wzrost obrotów silnika podczas testu zapłonu
P1371 Usterka wczesnej aktywacji cewki zapłonowej – cylinder 1
P1372 Usterka wczesnej aktywacji cewki zapłonowej – cylinder 2
P1373 Usterka wczesnej aktywacji cewki zapłonowej – cylinder 3
P1374 Usterka wczesnej aktywacji cewki zapłonowej – cylinder 4
P1375 Usterka wczesnej aktywacji cewki zapłonowej – cylinder 5
P1376 Usterka wczesnej aktywacji cewki zapłonowej – cylinder 6
P1380 Wykryto wypadanie zapłonów – brak danych o drobnej nawierzchni
P1381 Przekroczenie zmiennego kąta rozrządu (Bank 1) / Wykryto wypadanie zapłonów – brak komunikacji z BCM
P1382 Usterka obwodu elektrozaworu zmiennego kąta rozrządu #1
P1383 Za duże opóźnienie zmiennego kąta rozrządu (Bank 1)
P1384 Usterka elektrozaworu A zmiennego kąta rozrządu
P1385 Usterka elektrozaworu B zmiennego kąta rozrządu
P1386 Za duże opóźnienie zmiennego kąta rozrządu (Bank 2)
P1387 Usterka obwodu elektrozaworu zmiennego kąta rozrządu #2
P1388 Za duże opóźnienie zmiennego kąta rozrządu (Bank 2)
P1389 Wysoki sygnał w obwodzie świecy żarowej
P1390 Nieprawidłowy pin regulacji oktanu
P1391 Wysoki sygnał w obwodzie świecy żarowej (Bank 1)
P1392 Wysoki sygnał w obwodzie świecy żarowej (Bank 2)
P1393 Wysoki sygnał w obwodzie świecy żarowej (Bank 1)
P1394 Wysoki sygnał w obwodzie świecy żarowej (Bank 2)
P1395 Usterka monitora świecy żarowej (Bank 1)
P1396 Usterka monitora świecy żarowej (Bank 2)
P1397 Nieprawidłowy zakres napięcia systemu
P1398 Wysoki sygnał w obwodzie elektrozaworu zmiennego kąta rozrządu B
P1399 Wysoki sygnał w obwodzie świecy żarowej – wysoki sygnał
P1400 Usterka obwodu DPFE – niski sygnał wejściowy
P1401 Wysoki sygnał w obwodzie DPFE
P1402 Ograniczony otwór pomiarowy EGR
P1403 Odwrócone węże czujnika DPFE
P1404 Usterka obwodu IAT-B / Wydajność pozycji zamkniętej recyrkulacji spalin
P1405 Wąż czujnika DPFE na wlocie odłączony lub zablokowany
P1406 Wydajność czujnika pozycji EGR
P1407 Brak przepływu EGR wykryty
P1408 Przepływ EGR poza zakresem testu
P1409 Usterka obwodu sterowania EVR
P1411 Błąd przepływu systemu SAI – wykryty nieprawidłowy przepływ na dole
P1413 Usterka obwodu monitorowania systemu SAI – niski sygnał wejściowy
P1414 Usterka obwodu monitorowania systemu SAI – wysoki sygnał wejściowy
P1415 Usterka obwodu pompy powietrza (AIR) System Bank 1
P1416 Usterka obwodu pompy powietrza (AIR) System Bank 2
P1417 Usterka obwodu zaworu powietrza portowego
P1418 Usterka obwodu powietrza dzielonego #1
P1419 Usterka obwodu powietrza dzielonego #2
P1420 Usterka czujnika temperatury katalizatora
P1421 Uszkodzenie katalizatora
P1422 Usterka czujnika temperatury EGI
P1423 Nieudany test funkcji EGI
P1424 Usterka pierwotna świecy żarowej EGI
P1425 Usterka wtórna świecy żarowej EGI
P1426 Mini MAF EGI – błąd poza zakresem
P1427 Mini MAF EGI – zwarcie
P1428 Mini MAF EGI – przerwa w obwodzie
P1429 Usterka pierwotna pompy powietrza elektrycznej
P1430 Usterka wtórnej pompy powietrza elektrycznej
P1433 Wysoki sygnał w obwodzie czujnika temperatury czynnika chłodzącego A/C
P1434 Wysoki sygnał w obwodzie czujnika temperatury czynnika chłodzącego A/C
P1435 Obwód czujnika temperatury czynnika chłodzącego A/C – zakłócenia zakresu
P1436 Wysoki sygnał w obwodzie czujnika temperatury parownika A/C
P1437 Wysoki sygnał w obwodzie czujnika temperatury parownika A/C
P1438 Obwód czujnika temperatury parownika A/C – zakłócenia zakresu
P1439 Usterka obwodu przełącznika temperatury podłogi
P1440 Usterka zaworu doładowania powietrza – otwarty
P1441 Przepływ systemu emisji par paliwa EVAP – przy non-purge Chevrolet Only
P1442 Wykryta nieszczelność w systemie emisji par paliwa EVAP
P1443 Usterka zaworu sterującego systemu emisji par paliwa EVAP
P1444 Niski sygnał w obwodzie czujnika przepływu par paliwa
P1445 Wysoki sygnał w obwodzie czujnika przepływu par paliwa
P1446 Usterka elektrozaworu vacum EVAP
P1447 Usterka zaworu systemu ELC
P1448 Usterka zaworu systemu ELC 2
P1449 Usterka elektrozaworu check EVAP
P1450 Nieudana próba odpowietrzenia zbiornika paliwa
P1451 Usterka zaworu sterującego systemu emisji EVAP
P1452 Nieudana próba odpowietrzenia zbiornika paliwa
P1453 Usterka zaworu ciśnienia w zbiorniku paliwa
P1454 Usterka testu systemu próżni EVAP
P1455 Wykryta nieszczelność w systemie emisji par paliwa (wielka nieszczelność)
P1456 Usterka czujnika temperatury zbiornika paliwa
P1457 Nie udało się stworzyć próżni w zbiorniku paliwa
P1460 Wysoka prędkość pedału A/C wyłączonego
P1461 Usterka obwodu czujnika ciśnienia A/C