Jedną z wymaganych funkcji systemu OBDII (druga generacja systemu OBD, w wersji europejskiej znana jako EOBD – European On-Board Diagnostic) jest możliwość zapamiętywania kodów usterek związanych z usterkami mogącymi wpływać na emisję spalin oraz sygnalizowanie tego za pomocą kontrolki MIL (Malfunction Indicator Light) — znanej również jako Check Engine.
Kod błędu DTC (Diagnostic Trouble Code) to ustandaryzowany kod usterki składający się z litery (P, C, B lub U) wskazującej, w którym systemie pojazdu wystąpiła usterka, oraz czterech cyfr opisujących konkretny błąd.
Aby lepiej zrozumieć strukturę kodu błędu, zapoznaj się z poniższym przykładem:
- B – Nadwozie (Body)
- C – Podwozie (Chassis)
- P – Układ napędowy (Powertrain)
- U – Komunikacja sieciowa (Network Communication)
- 0 – Kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE
- 1 – Kod producenta
- 2 – Kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE
- 3 – Kod usterki zdefiniowany przez ISO/SAE
Podsystemy:
- Układ paliwowy i dolotowy
- Układ paliwowy i dolotowy – obwód wtryskiwaczy
- Układ zapłonowy
- Zewnętrzne układy kontroli emisji
- Systemy kontroli prędkości i biegu jałowego
- Obwody wyjściowe komputera
- Skrzynia biegów
- Skrzynia biegów
Systemy OBDII rozróżniają dwa typy usterek:
Typ A
(Poważne usterki)
- Usterki związane z emisją spalin
- Zapalają kontrolkę MIL natychmiast po jednokrotnym wystąpieniu usterki podczas cyklu jazdy
- Zapamiętują „zamrożoną ramkę” i kod błędu
Typ B
(Mniej poważne usterki)
- Usterki związane z emisją spalin
- Zapamiętują usterkę oczekującą po jednokrotnym wystąpieniu usterki podczas cyklu jazdy
- Jeśli usterka nie wystąpi ponownie, kod może zostać automatycznie usunięty
- Zapalają kontrolkę MIL i zapisują zamrożoną ramkę oraz kod błędu po dwukrotnym wystąpieniu usterki podczas cyklu jazdy
Kod błędu | Opis |
---|---|
P0100 | Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza – usterka |
P0101 | Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0102 | Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza – niski sygnał wejściowy |
P0103 | Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza – wysoki sygnał wejściowy |
P0104 | Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza – przerwa |
P0105 | Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – usterka |
P0106 | Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0107 | Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – niski sygnał wejściowy |
P0108 | Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – wysoki sygnał wejściowy |
P0109 | Czujnik ciśnienia absol.kolektora/ciśnienia atmosferycznego – przerwa |
P0110 | Czujnik temp. powietrza wlotowego – usterka |
P0111 | Czujnik temp. powietrza wlotowego – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0112 | Czujnik temp. powietrza wlotowego – niski sygnał wejściowy |
P0113 | Czujnik temp. powietrza wlotowego – wysoki sygnał wejściowy |
P0114 | Czujnik temp. powietrza wlotowego – przerwa |
P0115 | Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – usterka |
P0116 | Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0117 | Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – niski sygnał wejściowy |
P0118 | Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – wysoki sygnał wejściowy |
P0119 | Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik – przerwa |
P0120 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A – usterka |
P0121 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0122 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A – niski sygnał wejściowy |
P0123 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A – wysoki sygnał wejściowy |
P0124 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik A – przerwa |
P0125 | Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla zamkniętej pętli regulacji paliwa |
P0126 | Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy |
P0130 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) – usterka |
P0131 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) – niskie napięcie |
P0132 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) – wysokie napięcie |
P0133 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) – powolna reakcja /odpowiedź/ |
P0134 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) – brak aktywności |
P0135 | Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) – usterka |
P0136 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) – usterka |
P0137 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) – niskie napięcie |
P0138 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) – wysokie napięcie |
P0139 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) – powolna reakcja |
P0140 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) – brak aktywności |
P0141 | Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 2) – usterka |
P0142 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) – usterka |
P0143 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) – niskie napięcie |
P0144 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) – wysokie napięcie |
P0145 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) – powolna reakcja |
P0146 | Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 3) – brak aktywności |
P0147 | Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 3) – usterka |
P0150 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) – usterka |
P0151 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) – niskie napięcie |
P0152 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) – wysokie napięcie |
P0153 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) – powolna reakcja |
P0154 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 1) – brak aktywności |
P0155 | Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 1) – usterka |
P0156 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) – usterka |
P0157 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) – niskie napięcie |
P0158 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) – wysokie napięcie |
P0159 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) – powolna reakcja |
P0160 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 2) – brak aktywności |
P0161 | Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 2) – usterka |
P0162 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) – usterka |
P0163 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) – niskie napięcie |
P0164 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) – wysokie napięcie |
P0165 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) – powolna reakcja |
P0166 | Czujnik O2 (Bank 2 Czujnik 3) – brak aktywności |
P0167 | Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 2 Czujnik 3) – usterka |
P0170 | Czujnik O2 (Bank 1) – usterka dostrajania paliwa |
P0171 | Czujnik O2 (Bank 1) – mieszanka zbyt uboga |
P0172 | Czujnik O2 (Bank 1) – mieszanka zbyt bogata |
P0173 | Czujnik O2 (Bank 2) – usterka dostrajania paliwa |
P0174 | Czujnik O2 (Bank 2) – mieszanka zbyt uboga |
P0175 | Czujnik O2 (Bank 2) – mieszanka zbyt bogata |
P0176 | Czujnik składu paliwa – usterka |
P0177 | Czujnik składu paliwa – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0178 | Czujnik składu paliwa – niski sygnał wejściowy |
P0179 | Czujnik składu paliwa – wysoki sygnał wejściowy |
P0180 | Czujnik A temp. paliwa – usterka |
P0181 | Czujnik A temp. paliwa – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0182 | Czujnik A temp. paliwa – niski sygnał wejściowy |
P0183 | Czujnik A temp. paliwa – wysoki sygnał wejściowy |
P0184 | Czujnik A temp. paliwa – przerwa |
P0185 | Czujnik B temp. paliwa – usterka |
P0186 | Czujnik B temp. paliwa – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0187 | Czujnik B temp. paliwa – niski sygnał wejściowy |
P0188 | Czujnik B temp. paliwa – wysoki sygnał wejściowy |
P0189 | Czujnik B temp. paliwa – przerwa |
P0190 | Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa – usterka |
P0191 | Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0192 | Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa – niski sygnał wejściowy |
P0193 | Czujnik ciśnienia zbiornika zasilania (listwy) paliwa – wysoki sygnał wejściowy |
P0194 | Czujnik ciśnienia listwy paliwowej – przerwa |
P0195 | Czujnik temp. oleju silnika – usterka |
P0196 | Czujnik temp. oleju silnika – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0197 | Czujnik temp. oleju silnika – niski sygnał wejściowy |
P0198 | Czujnik temp. oleju silnika – wysoki sygnał wejściowy |
P0199 | Czujnik temp. oleju silnika – przerwa |
P0200 | Obwód wtryskiwacza – usterka |
P0201 | Obwód wtryskiwacza, cylinder 1 – usterka |
P0202 | Obwód wtryskiwacza, cylinder 2 – usterka |
P0203 | Obwód wtryskiwacza, cylinder 3 – usterka |
P0204 | Obwód wtryskiwacza, cylinder 4 – usterka |
P0205 | Obwód wtryskiwacza, cylinder 5 – usterka |
P0206 | Obwód wtryskiwacza, cylinder 6 – usterka |
P0207 | Obwód wtryskiwacza, cylinder 7 – usterka |
P0208 | Obwód wtryskiwacza, cylinder 8 – usterka |
P0209 | Obwód wtryskiwacza, cylinder 9 – usterka |
P0210 | Obwód wtryskiwacza, cylinder 10 – usterka |
P0211 | Obwód wtryskiwacza, cylinder 11 – usterka |
P0212 | Obwód wtryskiwacza, cylinder 12 – usterka |
P0213 | Zimny rozruch wtryskiwacza 1 – usterka |
P0214 | Zimny rozruch wtryskiwacza 2 – usterka |
P0215 | Elektromagnes/cewka odcięcia silnika – usterka |
P0216 | Układ kontroli czasu wtrysku – usterka |
P0217 | Stan nadmiernej temp. silnika |
P0218 | Stan nadmiernej temp. skrzyni biegów |
P0219 | Stan nadmiernej prędkości obrotowej silnika |
P0220 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B – usterka |
P0221 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0222 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B – niski sygnał wejściowy |
P0223 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik B – wysoki sygnał wejściowy |
P0224 | Przepustnica /czujnik położenia pedalu /przełącznik B – przerwa |
P0225 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C – usterka |
P0226 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0227 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C – niski sygnał wejściowy |
P0228 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C – wysoki sygnał wejściowy |
P0229 | Przepustnica /czujnik położenia pedału /przełącznik C – przerwa |
P0230 | Pompa paliwowa, obwód pierwotny – usterka |
P0231 | Pompa paliwowa, obwód wtórny – niski sygnał |
P0232 | Pompa paliwowa, obwód wtórny – wysoki sygnał |
P0233 | Pompa paliwowa, obwód wtórny – przerwa |
P0234 | Stan przeładowania /nadmiernego ładowania/ silnika |
P0235 | Czujnik A wspomagania turbosprężarki – usterka |
P0236 | Czujnik A wspomagania turbosprężarki – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0237 | Czujnik A wspomagania turbosprężarki – niski sygnał wejściowy |
P0238 | Czujnik A wspomagania turbosprężarki – wysoki sygnał wejściowy |
P0239 | Czujnik B wspomagania turbosprężarki – usterka |
P0240 | Czujnik B wspomagania turbosprężarki – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0241 | Czujnik B wspomagania turbosprężarki – niski sygnał wejściowy |
P0242 | Czujnik B wspomagania turbosprężarki – wysoki sygnał wejściowy |
P0243 | Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki – usterka |
P0244 | Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0245 | Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki – niski sygnał |
P0246 | Elektromagnes A przepustnicy spalin turbosprężarki – wysoki sygnał |
P0247 | Elektromagnes B przepustnicy spalin turbosprężarki – usterka |
P0248 | Elektromagnes B przepustnicy spalin turbosprężarki – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0249 | Elektromagnes B przepustnicy spalin turbosprężarki – niski sygnał |
P0250 | Elektromagnes B przepustnicy spalin turbosprężarki – wysoki sygnał |
P0251 | Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A – usterka |
P0252 | Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0253 | Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A – niski sygnał |
P0254 | Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A – wysoki sygnał |
P0255 | Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A – przerwa |
P0256 | Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B – usterka |
P0257 | Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0258 | Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B – niski sygnał |
P0259 | Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B – wysoki sygnał |
P0260 | Wirnik/krzywka pompy wtryskowej B – przerwa |
P0261 | Wtryskiwacz cylindra 1 – niski sygnał |
P0262 | Wtryskiwacz cylindra 1 – wysoki sygnał |
P0263 | Cylinder 1 – błąd udziału /zrównoważenia |
P0264 | Wtryskiwacz cylindra 2 – niski sygnał |
P0265 | Wtryskiwacz cylindra 2 – wysoki sygnał |
P0266 | Cylinder 2 – błąd udziału /zrównoważenia |
P0267 | Wtryskiwacz cylindra 3 – niski sygnał |
P0268 | Wtryskiwacz cylindra 3 – wysoki sygnał |
P0269 | Cylinder 3 – błąd udziału /zrównoważenia |
P0270 | Wtryskiwacz cylindra 4 – niski sygnał |
P0271 | Wtryskiwacz cylindra 4 – wysoki sygnał |
P0272 | Cylinder 4 – błąd udziału /zrównoważenia |
P0273 | Wtryskiwacz cylindra 5 – niski sygnał |
P0274 | Wtryskiwacz cylindra 5 – wysoki sygnał |
P0275 | Cylinder 5 – błąd udziału /zrównoważenia |
P0276 | Wtryskiwacz cylindra 6 – niski sygnał |
P0277 | Wtryskiwacz cylindra 6 – wysoki sygnał |
P0278 | Cylinder 6 – błąd udziału /zrównoważenia |
P0279 | Wtryskiwacz cylindra 7 – niski sygnał |
P0280 | Wtryskiwacz cylindra 7 – wysoki sygnał |
P0281 | Cylinder 7 – błąd udziału /zrównoważenia |
P0282 | Wtryskiwacz cylindra 8 – niski sygnał |
P0283 | Wtryskiwacz cylindra 8 – wysoki sygnał |
P0284 | Cylinder 8 – błąd udziału /zrównoważenia |
P0285 | Wtryskiwacz cylindra 9 – niski sygnał |
P0286 | Wtryskiwacz cylindra 9 – wysoki sygnał |
P0287 | Cylinder 9 – błąd udziału /zrównoważenia |
P0288 | Wtryskiwacz cylindra 10 – niski sygnał |
P0289 | Wtryskiwacz cylindra 10 – wysoki sygnał |
P0290 | Cylinder 10 – błąd udziału /zrównoważenia |
P0291 | Wtryskiwacz cylindra 11 – niski sygnał |
P0292 | Wtryskiwacz cylindra 11 – wysoki sygnał |
P0293 | Cylinder 11 – błąd udziału /zrównoważenia |
P0294 | Wtryskiwacz cylindra 12 – niski sygnał |
P0295 | Wtryskiwacz cylindra 12 – wysoki sygnał |
P0296 | Cylinder 12 – błąd udziału /zrównoważenia |
P0300 | Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach |
P0301 | Cylinder 1 – wykryte wypadanie zapłonów |
P0302 | Cylinder 2 – wykryte wypadanie zapłonów |
P0303 | Cylinder 3 – wykryte wypadanie zapłonów |
P0304 | Cylinder 4 – wykryte wypadanie zapłonów |
P0305 | Cylinder 5 – wykryte wypadanie zapłonów |
P0306 | Cylinder 6 – wykryte wypadanie zapłonów |
P0307 | Cylinder 7 – wykryte wypadanie zapłonów |
P0308 | Cylinder 8 – wykryte wypadanie zapłonów |
P0309 | Cylinder 9 – wykryte wypadanie zapłonów |
P0310 | Cylinder 10 – wykryte wypadanie zapłonów |
P0311 | Cylinder 11 – wykryte wypadanie zapłonów |
P0312 | Cylinder 12 – wykryte wypadanie zapłonów |
P0320 | Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zapłonu – usterka |
P0321 | Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zapłonu – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0322 | Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zapłonu – brak sygnału |
P0323 | Obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza /zaplonu – przerwa |
P0325 | Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) – usterka |
P0326 | Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0327 | Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) – niski sygnał wejściowy |
P0328 | Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) – wysoki sygnał wejściowy |
P0329 | Czujnik spalania stukowego 1 (Bank 1 lub poj.czujnik) – przerwa |
P0330 | Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) – usterka |
P0331 | Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0332 | Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) – niski sygnał wejściowy |
P0333 | Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) – wysoki sygnał wejściowy |
P0334 | Czujnik spalania stukowego 2 (Bank 2) – przerwa |
P0335 | Czujnik A położenia wału korbowego – usterka |
P0336 | Czujnik A położenia wału korbowego – sygnał poza pawidłowym zakresem |
P0337 | Czujnik A położenia wału korbowego – niski sygnał wejściowy |
P0338 | Czujnik A położenia wału korbowego – wysoki sygnał wejściowy |
P0339 | Czujnik A położenia wału korbowego – przerwa |
P0340 | Czujnik polożenia wału rozrządu – usterka |
P0341 | Czujnik położenia wału rozrządu – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0342 | Czujnik położenia wału rozrządu – niski sygnał wejściowy |
P0343 | Czujnik położenia wału rozrządu – wysoki sygnał wejściowy |
P0344 | Czujnik położenia wału rozrządu – przerwa |
P0350 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej – usterka |
P0351 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A – usterka |
P0352 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B – usterka |
P0353 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C – usterka |
P0354 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D – usterka |
P0355 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej E – usterka |
P0356 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej F – usterka |
P0357 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej G – usterka |
P0358 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej H – usterka |
P0359 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej I – usterka |
P0360 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej J – usterka |
P0361 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej K – usterka |
P0362 | Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej L – usterka |
P0370 | Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości – usterka |
P0371 | Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości – za dużo impulsów |
P0372 | Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości – za mało impulsów |
P0373 | Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości – impulsy błędne /przerwa |
P0374 | Czasowy sygnał referencyjny A o wysokiej rozdzielczości – brak impulsów |
P0375 | Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości – usterka |
P0376 | Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości – za dużo impulsów |
P0377 | Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości – za mało impulsów |
P0378 | Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości – impulsy błędne /przerwa |
P0379 | Czasowy sygnał referencyjny B o wysokiej rozdzielczości – brak impulsów |
P0380 | Obwód grzałki /świecy żarowej – usterka |
P0381 | Obwód wskaźnika grzałki /świecy żarowej – usterka |
P0382 | Obwód grzałki /świecy żarowej B – usterka |
P0385 | Czujnik B położenia wału korbowego – usterka |
P0386 | Czujnik B położenia wału korbowego – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0387 | Czujnik B położenia wału korbowego – niski sygnał wejściowy |
P0388 | Czujnik B położenia wału korbowego – wysoki sygnał wejściowy |
P0389 | Czujnik B położenia wału korbowego – przerwa |
P0400 | Układ recyrkulacji spalin – błedny przepływ |
P0401 | Układ recyrkulacji spalin – wykryty niewystarczający przepływ |
P0402 | Układ recyrkulacji spalin – wykryty nadmierny przepływ |
P0403 | Układ recyrkulacji spalin – usterka |
P0404 | Układ recyrkulacji spalin – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0405 | Czujnik A recyrkulacji spalin – niski sygnał wejściowy |
P0406 | Czujnik A recyrkulacji spalin – wysoki sygnał wejściowy |
P0407 | Czujnik B recyrkulacji spalin – niski sygnał wejściowy |
P0408 | Czujnik B recyrkulacji spalin – wysoki sygnał wejściowy |
P0410 | System wtrysku powietrza wtórnego – usterka |
P0411 | System wtrysku powietrza wtórnego – wykryty nieprawidłowy przepływ |
P0412 | System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający A – usterka |
P0413 | System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający A – przerwa |
P0414 | System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający A – zwarcie |
P0415 | System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający B – usterka |
P0416 | System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający B – przerwa |
P0417 | System wtrysku powietrza wtórnego, zawór przełączający B – zwarcie |
P0418 | System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik A – usterka |
P0419 | System wtrysku powietrza wtórnego, przekaźnik B – usterka |
P0420 | System katalizatora (Bank 1) – wydajność poniżej progu |
P0421 | Nagrzany katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu |
P0422 | Główny katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu |
P0423 | Grzany katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu |
P0424 | Grzany katalizator (Bank 1) – temperatura poniżej progu |
P0430 | System katalizatora (Bank 2) – wydajność poniżej progu |
P0431 | Nagrzany katalizator (Bank 2) – wydajność poniżej progu |
P0432 | Główny katalizator (Bank 2) – wydajność poniżej progu |
P0433 | Grzany katalizator (Bank 2) – wydajność poniżej progu |
P0434 | Grzany katalizator (Bank 2) – temperatura poniżej progu |
P0440 | Układ odprowadzania par paliwa – usterka |
P0441 | Układ odprowadzania par paliwa – błędny przepływ oczyszczania |
P0442 | Układ odprowadzania par paliwa – wykryta nieszczelność (mała) |
P0443 | Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. – usterka |
P0444 | Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. – przerwa |
P0445 | Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. – zwarcie |
P0446 | Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. – usterka |
P0447 | Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. – przerwa |
P0448 | Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.went. – zwarcie |
P0449 | Układ odprowadzania par paliwa – usterka serwomotoru/uzwojenia zaworu odpowietrznika |
P0450 | Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia – usterka |
P0451 | Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0452 | Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia – niski sygnał wejściowy |
P0453 | Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia – wysoki sygnał wejściowy |
P0454 | Układ odprowadzania par paliwa, czujnik ciśnienia – przerwa |
P0455 | Układ odprowadzania par paliwa – wykryta nieszczelność (duża) |
P0456 | Układ odprowadzania par paliwa – wykryta nieszczelność (b.mała) |
P0460 | Czujnik poziomu paliwa – usterka |
P0461 | Czujnik poziomu paliwa – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0462 | Czujnik poziomu paliwa – niski sygnał wejściowy |
P0463 | Czujnik poziomu paliwa – wysoki sygnał wejściowy |
P0464 | Czujnik poziomu paliwa – przerwa |
P0465 | Czujnik przepływu oczyszcz. – usterka |
P0466 | Czujnik przepływu oczyszcz. – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0467 | Czujnik przepływu oczyszcz. – niski sygnał wejściowy |
P0468 | Czujnik przepływu oczyszcz. – wysoki sygnał wejściowy |
P0469 | Czujnik przepływu oczyszcz. – przerwa |
P0470 | Czujnik ciśnienia wylotowego – usterka |
P0471 | Czujnik ciśnienia wylotowego – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0472 | Czujnik ciśnienia wylotowego – niski sygnał wejściowy |
P0473 | Czujnik ciśnienia wylotowego – wysoki sygnał wejściowy |
P0474 | Czujnik ciśnienia wylotowego – przerwa |
P0475 | Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego – usterka |
P0476 | Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0477 | Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego – niski sygnał wejściowy |
P0478 | Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego – wysoki sygnał wejściowy |
P0479 | Zawór kontrolny ciśnienia wylotowego – przerwa |
P0480 | Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 1 – usterka |
P0481 | Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 2 – usterka |
P0482 | Obwód kontroli wentylatora chłodzącego 3 – usterka |
P0483 | Obwód wentylatora chłodzącego – kontrola racjonalności |
P0484 | Obwód wentylatora chłodzącego – nadmierny prąd |
P0485 | Obwód zasilania/masy wentylatora chłodzącego – usterka |
P0500 | Czujnik prędkości pojazdu – usterka |
P0501 | Czujnik prędkości pojazdu – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0502 | Czujnik prędkości pojazdu – niski sygnał wejściowy |
P0503 | Czujnik prędkości pojazdu – wysoki/błędny/przerywany sygnał |
P0505 | Układ regulacji biegu jałowego – usterka |
P0506 | Układ regulacji biegu jałowego – obroty niższe niż oczekiwane |
P0507 | Układ regulacji biegu jałowego – obroty wyższe niż oczekiwane |
P0510 | Przełącznik położenia zamkniętej przepustnicy – usterka |
P0520 | Przełącznik ciśnienia oleju silnika – usterka |
P0521 | Przełącznik ciśnienia oleju silnika – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0522 | Przełącznik ciśnienia oleju silnika – niski sygnał wejściowy |
P0523 | Przełącznik ciśnienia oleju silnika – wysoki sygnał wejściowy |
P0530 | Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C – usterka |
P0531 | Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0532 | Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C – niski sygnał wejściowy |
P0533 | Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C – wysoki sygnał wejściowy |
P0534 | Ubytek ładunku czynnika chłodzącego A/C |
P0540 | Układ kontroli grzałki powietrza wlotowego – usterka |
P0541 | Układ kontroli grzałki powietrza wlotowego – niski sygnał |
P0542 | Układ kontroli grzałki powietrza wlotowego – wysoki sygnał |
P0550 | Czujnik ciśnienia układu wspomagania – usterka |
P0551 | Czujnik ciśnienia układu wspomagania – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0552 | Czujnik ciśnienia układu wspomagania – niski sygnał wejściowy |
P0553 | Czujnik ciśnienia układu wspomagania – wysoki sygnał wejściowy |
P0554 | Czujnik ciśnienia układu wspomagania – przerwa |
P0560 | Napięcie zasilania systemu – usterka |
P0561 | Napięcie zasilania systemu – niestabilny sygnał |
P0562 | Napięcie zasilania systemu – niski sygnał |
P0563 | Napięcie zasilania systemu – wysoki sygnał |
P0565 | Układ ster. prędkością, sygnał ON – usterka |
P0566 | Układ ster. prędkością, sygnał OFF – usterka |
P0567 | Układ ster. prędkością, sygnał RESUME – usterka |
P0568 | Układ ster. prędkością, sygnał SET – usterka |
P0569 | Układ ster. prędkością, sygnał COAST – usterka |
P0570 | Układ ster. prędkością, sygnał ACCEL – usterka |
P0571 | Układ ster. prędkością /przełącznik A hamulca – usterka |
P0572 | Układ ster. prędkością /przełącznik A hamulca – niski sygnał wejściowy |
P0573 | Układ ster. prędkością /przełącznik A hamulca – wysoki sygnał wejściowy |
P0574 | Układ ster. prędkością (Cruise Control) |
P0575 | Układ ster. prędkością (Cruise Control) |
P0576 | Układ ster. prędkością (Cruise Control) |
P0577 | Układ ster. prędkością (Cruise Control) |
P0578 | Układ ster. prędkością (Cruise Control) |
P0579 | Układ ster. prędkością (Cruise Control) |
P0580 | Układ ster. prędkością (Cruise Control) |
P0600 | Szeregowe łącze komunikacyjne – usterka |
P0601 | Wewnętrzny moduł sterujący – błąd sumy kontrolnej pamięci |
P0602 | Wewnętrzny moduł sterujący – błąd programowania |
P0603 | Wewnętrzny moduł sterujący – błąd pamięci podtrzymywanej (KAM) |
P0604 | Wewnętrzny moduł sterujący – błąd pamięci o dostępie swobodnym (RAM) |
P0605 | Wewnętrzny moduł sterujący – błąd pamięci stałej (ROM) |
P0606 | Procesor mudułu sterującego ECM/PCM – usterka |
P0608 | Wyjście A sygnału predkości (VSS) modułu sterującego |
P0609 | Wyjście B sygnału prędkości (VSS) modułu sterującego |
P0620 | Obwód sterujący alternatora – usterka |
P0621 | Obwód sterujący L lampą alternatora – usterka |
P0622 | Obwód sterujący F polem alternatora – usterka |
P0650 | Obwód sterujący lampki uszkodzeń MIL – usterka |
P0654 | Obwód wyjściowy prędkości obrotowej silnika – usterka |
P0655 | Obwód wyjściowy lampki przegrzania silnika – usterka |
P0656 | Obwódu wyjściowy poziomu paliwa – usterka |
P0700 | System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ – usterka |
P0701 | System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0702 | System kontroli przełożenia /przenoszenia napędu/ – usterka elektryczna |
P0703 | Przetwornik momentu obr./przełącznik B hamulca – usterka |
P0704 | Obwód wejściowy przełącznika sprzęgła – usterka |
P0705 | Czujnik zakresu przełożenia – usterka |
P0706 | Czujnik zakresu przełożenia – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0707 | Czujnik zakresu przełożenia – niskie wejście |
P0708 | Czujnik zakresu przełożenia – wysokie wejście |
P0709 | Czujnik zakresu przełożenia – przerwa |
P0710 | Czujnik temp. cieczy przekładniowej – usterka |
P0711 | Czujnik temp. cieczy przekładniowej – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0712 | Czujnik temp. cieczy przekładniowej – niski sygnał wejściowy |
P0713 | Czujnik temp. cieczy przekładniowej – wysoki sygnał wejściowy |
P0714 | Czujnik temp. cieczy przekładniowej – przerwa |
P0715 | Czujnik prędkości wejściowej turbiny – usterka |
P0716 | Czujnik prędkości wejściowej turbiny – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0717 | Czujnik prędkości wejściowej turbiny – brak sygnału |
P0718 | Czujnik prędkości wejściowej turbiny – przerwa |
P0719 | Przetwornik momentu obr./przełącznik B hamulca – niski sygnał |
P0720 | Obwód wyjściowy prędkości silnika – usterka |
P0721 | Obwód wyjściowy prędkości silnika – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0722 | Obwód wyjściowy prędkości silnika – brak sygnału |
P0723 | Obwód wyjściowy prędkości silnika – przerwa |
P0724 | Przetwornik momentu obr./przełącznik B hamulca – wysoki sygnał |
P0725 | Obwód wejściowy prędkości silnika – usterka |
P0726 | Obwód wejściowy prędkości silnika – sygnał poza zakresem/wydajność |
P0727 | Obwód wejściowy prędkości silnika – brak sygnału |
P0728 | Obwód wejściowy prędkości silnika – przerwa |
P0730 | Błędne przełożenie biegu |
P0731 | Błędne przełożenie biegu 1 |
P0732 | Błędne przełożenie biegu 2 |
P0733 | Błędne przełożenie biegu 3 |
P0734 | Błędne przełożenie biegu 4 |
P0735 | Błędne przełożenie biegu 5 |
P0736 | Błędne przełożenie biegu wstecznego |
P0740 | Sprzęgło przetwornika momentu – usterka |
P0741 | Sprzęgło przetwornika momentu – problemy z osiągami lub zatrzymanie |
P0742 | Sprzęgło przetwornika momentu – problemy z wciągnięciem |
P0743 | Sprzęgło przetwornika momentu – usterka elektryczna |
P0744 | Sprzęgło przetwornika momentu – przerwa |
P0745 | Elektromagnes/cewka kontroli ciśnienia – usterka |
P0746 | Elektromagnes/cewka kontroli ciśnienia – problemy z osiągami lub zatrzymanie |
P0747 | Elektromagnes/cewka kontroli ciśnienia – problemy z wciągnięciem |
P0748 | Elektromagnes/cewka kontroli ciśnienia – usterka elektryczna |
P0749 | Elektromagnes/cewka kontroli ciśnienia – przerwa |
P0750 | Elektromagnes/cewka przesuwu A – usterka |
P0751 | Elektromagnes/cewka przesuwu A – problemy z osiągami lub zatrzymanie |
P0752 | Elektromagnes/cewka przesuwu A – zatrzymanie |
P0753 | Elektromagnes/cewka przesuwu A – usterka elektryczna |
P0754 | Elektromagnes/cewka przesuwu A – przerwa |
P0755 | Elektromagnes/cewka przesuwu B – usterka |
P0756 | Elektromagnes/cewka przesuwu B – problemy z osiągami lub zatrzymanie |
P0757 | Elektromagnes/cewka przesuwu B – zatrzymanie |
P0758 | Elektromagnes/cewka przesuwu B – usterka elektryczna |
P0759 | Elektromagnes/cewka przesuwu B – przerwa |
P0760 | Elektromagnes/cewka przesuwu C – usterka |
P0761 | Elektromagnes/cewka przesuwu C – problemy z osiągami lub zatrzymanie |
P0762 | Elektromagnes/cewka przesuwu C – zatrzymanie |
P0763 | Elektromagnes/cewka przesuwu C – usterka elektryczna |
P0764 | Elektromagnes/cewka przesuwu C – przerwa |
P0765 | Elektromagnes/cewka przesuwu D – usterka |
P0766 | Elektromagnes/cewka przesuwu D – problemy z osiągami lub zatrzymanie |
P0767 | Elektromagnes/cewka przesuwu D – zatrzymanie |
P0768 | Elektromagnes/cewka przesuwu D – usterka elektryczna |
P0769 | Elektromagnes/cewka przesuwu D – przerwa |
P0770 | Elektromagnes/cewka przesuwu E – usterka |
P0771 | Elektromagnes/cewka przesuwu E – problemy z osiągami lub zatrzymanie |
P0772 | Elektromagnes/cewka przesuwu E – zatrzymanie |
P0773 | Elektromagnes/cewka przesuwu E – usterka elektryczna |
P0774 | Elektromagnes/cewka przesuwu E – przerwa |
P0775 | Układ kontroli ciśnienia /cewka B – usterka |
P0776 | Układ kontroli ciśnienia /cewka B – problemy z osiągami lub zatrzymanie |
P0777 | Układ kontroli ciśnienia /cewka B – zatrzymanie |
P0779 | Układ kontroli ciśnienia /cewka B – przerwa |
P0780 | Usterka zmiany biegów |
P0781 | Usterka zmiany biegów z 1 na 2 |
P0782 | Usterka zmiany biegów z 2 na 3 |
P0783 | Usterka zmiany biegów z 3 na 4 |
P0784 | Usterka zmiany biegów z 4 na 5 |
P0785 | Usterka elektrozaworu zmiany/przesunięcia lub obwód elektryczny elektrozaworu zmiany 3-2 |
P0786 | Elektrozawór zmiany/przesunięcia – zakres/wydajność |
P0787 | Elektrozawór zmiany/przesunięcia – niski sygnał |
P0788 | Elektrozawór zmiany/przesunięcia – wysoki sygnał |
P0789 | Elektrozawór zmiany/przesunięcia – sygnał przerywany |
P0790 | Obwód przełącznika Normal/Performance – usterka |
P0801 | Obwód kontroli blokady biegu wstecznego – usterka |
P0803 | Obwód sterowania elektrozaworu pominięcia biegów 1–4 – usterka |
P0804 | Obwód sterowania lampki pominięcia biegów 1–4 – usterka |
P1100 | Czujnik MAF – sygnał przerywany / nieukończony test OBDII |
P1101 | Czujnik MAF – poza zakresem testu własnego / test KOER przerwany |
P1102 | Czujnik MAF – w zakresie, ale niższy niż oczekiwany |
P1103 | Czujnik MAF – w zakresie, ale wyższy niż oczekiwany |
P1104 | Czujnik MAF – usterka uziemienia |
P1105 | Górny alternator – usterka |
P1106 | Dolny alternator – usterka / MAP – przerywany wysoki sygnał |
P1107 | Dolny alternator – usterka / MAP – przerywany niski sygnał |
P1108 | Obwód lampki ładowania alternatora – usterka |
P1109 | Czujnik temperatury powietrza (IAT-B) – sygnał przerywany |
P1110 | Czujnik IAT – otwarty / zwarcie |
P1111 | IAT – przerywany wysoki sygnał |
P1112 | IAT – przerywany niski sygnał |
P1113 | Czujnik IAT – otwarty / zwarcie |
P1114 | Czujnik ECT – przerywany niski sygnał / IAT-B – niski sygnał |
P1115 | Czujnik ECT – przerywany wysoki sygnał / IAT-B – wysoki sygnał |
P1116 | Czujnik ECT poza zakresem / test własny |
P1117 | Czujnik ECT – sygnał przerywany |
P1118 | Temperatura w kolektorze ssącym – niski sygnał |
P1119 | Temperatura w kolektorze ssącym – wysoki sygnał |
P1120 | Czujnik położenia przepustnicy – poza zakresem |
P1121 | TPS – przerywany wysoki sygnał |
P1122 | TPS – przerywany niski sygnał |
P1123 | TPS – w zakresie, ale wyższy niż oczekiwany |
P1124 | TPS – poza zakresem testu własnego |
P1125 | TPS – sygnał przerywany |
P1126 | Czujnik położenia przepustnicy (wąski zakres) – usterka |
P1127 | Brak nagrzanego katalizatora – sonda O2 za katalizatorem |
P1128 | Zamienione sondy O2 przed katalizatorem |
P1129 | Zamienione sondy O2 za katalizatorem |
P1130 | Brak przełączenia sondy O2 – adaptacja paliwa na limicie |
P1131 | Brak przełączenia sondy O2 – sygnał ubogi |
P1132 | Brak przełączenia sondy O2 – sygnał bogaty |
P1133 | Sonda O2 – niewystarczająca zmiana napięcia (Sensor 1) |
P1134 | Sonda O2 – stosunek czasu przejścia (Sensor 1) |
P1135 | Czujnik położenia pedału A – przerywany |
P1136 | Obwód sterowania wentylatorem – usterka |
P1137 | Sonda O2 – sygnał ubogi |
P1138 | Sonda O2 – sygnał bogaty (Bank 1, Sensor 2) |
P1139 | Obwód wskaźnika wody w paliwie – usterka |
P1140 | Stan |
P1151 | Brak przełączenia sondy HO2S21 – czujnik wskazuje ubogą mieszankę |
P1152 | Brak przełączenia sondy HO2S21 – czujnik wskazuje bogatą mieszankę |
P1153 | Bank 2 – korekcja mieszanki przesunięta w stronę ubogiej |
P1154 | Bank 2 – korekcja mieszanki przesunięta w stronę bogatej |
P1155 | Sterownik paliwa alternatywnego |
P1156 | Usterka przełącznika wyboru paliwa |
P1157 | Brak przełączenia sondy HO2S22 – czujnik wskazuje ubogą mieszankę |
P1158 | Brak przełączenia sondy HO2S22 – czujnik wskazuje bogatą mieszankę |
P1159 | Usterka silnika krokowego paliwa |
P1167 | Nieprawidłowy test – pedał przyspieszenia nie naciśnięty |
P1168 | Usterka – czujnik ciśnienia listwy paliwowej w dolnym zakresie |
P1169 | Usterka – czujnik ciśnienia listwy paliwowej w górnym zakresie |
P1170 | ESO – usterka zaworu odcięcia silnika |
P1171 | Usterka czujnika wirnika |
P1172 | Usterka sterowania wirnikiem |
P1173 | Usterka kalibracji wirnika |
P1174 | Usterka czujnika wałka rozrządu |
P1175 | Usterka sterowania wałkiem rozrządu |
P1176 | Usterka kalibracji wałka rozrządu |
P1177 | Usterka synchronizacji |
P1178 | (brak danych / błąd otwarty) |
P1180 | Usterka układu dostarczania paliwa – zbyt niskie ciśnienie |
P1181 | Usterka układu dostarczania paliwa – zbyt wysokie ciśnienie |
P1182 | Usterka zaworu odcinającego dopływ paliwa |
P1183 | Usterka obwodu czujnika temperatury oleju silnikowego |
P1184 | Temperatura oleju silnika poza zakresem testu |
P1185 | Wysoka temperatura czujnika pompy paliwa (FTS High) |
P1186 | Niska temperatura czujnika pompy paliwa (FTS Low) |
P1187 | Wybór wariantu |
P1188 | Błąd pamięci kalibracyjnej |
P1189 | Błąd sygnału prędkości pompy |
P1190 | Rezystor kalibracyjny poza zakresem |
P1191 | Napięcie linii klucza |
P1192 | Zewnętrzne napięcie |
P1193 | Przeciążenie prądowe napędu EGR |
P1194 | Przetwornik A/D sterownika ECU |
P1195 | SCP HBCC – błąd inicjalizacji |
P1196 | Wysokie napięcie po wyłączeniu zapłonu |
P1197 | Niskie napięcie po wyłączeniu zapłonu |
P1198 | Sterowanie wirnikiem pompy – zbyt małe dawkowanie |
P1199 | Niski sygnał wejściowy czujnika poziomu paliwa |
P1200 | Obwód sterowania wtryskiwaczem – usterka |
P1201 | Obwód wtryskiwacza – cylinder 1 – otwarty/zwarcie |
P1202 | Obwód wtryskiwacza – cylinder 2 – otwarty/zwarcie |
P1203 | Obwód wtryskiwacza – cylinder 3 – otwarty/zwarcie |
P1204 | Obwód wtryskiwacza – cylinder 4 – otwarty/zwarcie |
P1205 | Obwód wtryskiwacza – cylinder 5 – otwarty/zwarcie |
P1206 | Obwód wtryskiwacza – cylinder 6 – otwarty/zwarcie |
P1209 | Usterka układu ciśnienia sterowania wtryskiem |
P1210 | Ciśnienie sterowania wtryskiem powyżej oczekiwanego poziomu |
P1211 | Ciśnienie sterowania wtryskiem powyżej/poniżej wartości docelowej |
P1212 | Brak wykrycia ciśnienia sterowania wtryskiem podczas rozruchu |
P1213 | Usterka obwodu wtryskiwacza rozruchowego |
P1214 | Przerywany sygnał czujnika położenia pedału B |
P1215 | Niski sygnał wejściowy czujnika położenia pedału C |
P1216 | Wysoki sygnał wejściowy czujnika położenia pedału C |
P1217 | Przerywany sygnał czujnika położenia pedału C |
P1218 | CID – wysoki sygnał |
P1219 | CID – niski sygnał |
P1220 | Usterka w układzie sterowania przepustnicą (system szeregowany) |
P1221 | Usterka systemu kontroli trakcji |
P1222 | Usterka obwodu wyjściowego kontroli trakcji |
P1223 | Czujnik zapotrzebowania pedału B – wysoki sygnał wejściowy |
P1224 | Czujnik położenia przepustnicy B – poza zakresem testu własnego |
P1225 | Usterka czujnika podnoszenia iglicy |
P1226 | Usterka czujnika tulei sterującej |
P1227 | Zawór wastegate zablokowany w pozycji zamkniętej (nadciśnienie) |
P1228 | Zawór wastegate zablokowany w pozycji otwartej (podciśnienie) |
P1229 | Usterka sterownika pompy intercoolera |
P1230 | Usterka niskiego biegu pompy paliwa |
P1231 | Obwód wtórny pompy paliwa – niski sygnał przy dużej prędkości |
P1232 | Usterka głównego obwodu prędkości pompy paliwa |
P1233 | Moduł sterowania pompą paliwa – brak komunikacji |
P1234 | Moduł sterowania pompą paliwa – brak komunikacji |
P1235 | Sterowanie pompą paliwa – poza zakresem |
P1236 | Sterowanie pompą paliwa – poza zakresem |
P1237 | Usterka wtórnego obwodu pompy paliwa |
P1238 | Usterka wtórnego obwodu pompy paliwa |
P1239 | Błąd dodatniego zasilania pompy paliwa |
P1240 | Usterka zasilania czujników |
P1241 | Zasilanie czujników – niski sygnał |
P1242 | Zasilanie czujników – wysoki sygnał |
P1243 | Druga pompa paliwa uszkodzona lub błąd masy |
P1244 | Błąd wejścia obciążenia alternatora – zbyt wysokie |
P1245 | Błąd wejścia obciążenia alternatora – zbyt niskie |
P1246 | Błąd wejścia obciążenia alternatora |
P1247 | Za niskie ciśnienie doładowania turbo |
P1248 | Brak wykrycia ciśnienia doładowania turbo |
P1249 | Wydajność zaworu sterującego wastegate |
P1250 | Usterka obwodu zaworu PRC |
P1251 | Usterka obwodu zaworu mieszanki powietrza |
P1252 | Niezgodność pedału PDS1 i LPDS – zbyt wysokie |
P1253 | Niezgodność pedału PDS1 i LPDS – zbyt niskie |
P1254 | Niezgodność pedału PDS2 i LPDS – zbyt wysokie |
P1255 | Niezgodność pedału PDS2 i LPDS – zbyt niskie |
P1256 | Niezgodność pedału PDS1 i HPDS |
P1257 | Niezgodność pedału PDS2 i HPDS |
P1258 | Niezgodność pedału PDS1 i PDS2 |
P1259 | Błąd sygnału immobilizera do PCM |
P1260 | Wykryto kradzież – pojazd unieruchomiony |
P1261 | Cylinder 1 – zwarcie między stroną wysoką a niską |
P1262 | Cylinder 2 – zwarcie między stroną wysoką a niską |
P1263 | Cylinder 3 – zwarcie między stroną wysoką a niską |
P1264 | Cylinder 4 – zwarcie między stroną wysoką a niską |
P1265 | Cylinder 5 – zwarcie między stroną wysoką a niską |
P1266 | Cylinder 6 – zwarcie między stroną wysoką a niską |
P1267 | Cylinder 7 – zwarcie między stroną wysoką a niską |
P1268 | Cylinder 8 – zwarcie między stroną wysoką a niską |
P1269 | Kod immobilizera nie zaprogramowany |
P1270 | Ogranicznik obrotów silnika/prędkości osiągnięty |
P1271 | Cylinder 1 – otwarty między stroną wysoką a niską |
P1272 | Cylinder 2 – otwarty między stroną wysoką a niską |
P1273 | Cylinder 3 – otwarty między stroną wysoką a niską |
P1274 | Cylinder 4 – otwarty między stroną wysoką a niską |
P1275 | Cylinder 5 – otwarty między stroną wysoką a niską |
P1276 | Cylinder 6 – otwarty między stroną wysoką a niską |
P1277 | Cylinder 7 – otwarty między stroną wysoką a niską |
P1278 | Cylinder 8 – otwarty między stroną wysoką a niską |
P1280 | Ciśnienie sterowania wtryskiem – za niskie |
P1281 | Ciśnienie sterowania wtryskiem – za wysokie |
P1282 | Nadmierne ciśnienie sterowania wtryskiem |
P1283 | Usterka obwodu IPR (regulator ciśnienia wtrysku) |
P1284 | Test KOER przerwany – usterka ICP |
P1285 | Wykryto przegrzanie głowicy cylindra |
P1286 | Impuls paliwowy w zakresie, ale niższy niż oczekiwano |
P1287 | Impuls paliwowy w zakresie, ale wyższy niż oczekiwano |
P1288 | Czujnik temp. głowicy cylindra poza zakresem testu |
P1289 | Czujnik temp. głowicy cylindra – wysoki sygnał |
P1290 | Czujnik temp. głowicy cylindra – niski sygnał |
P1291 | Wysoka strona wtryskiwaczy – zwarcie do masy lub VBATT – Bank 1 |
P1292 | Wysoka strona wtryskiwaczy – zwarcie do masy lub VBATT – Bank 2 |
P1293 | Wysoka strona wtryskiwaczy – otwarty obwód – Bank 1 |
P1294 | Wysoka strona wtryskiwaczy – otwarty obwód – Bank 2 / nieosiągnięty zadany bieg jałowy |
P1295 | Wielokrotne błędy – Bank 1 – zwarcia po stronie niskiej |
P1296 | Wielokrotne błędy – Bank 2 – zwarcia po stronie niskiej |
P1297 | Wysokie strony wtryskiwaczy zwarte razem |
P1298 | Usterka IDM (modułu sterowania wtryskiem) |
P1299 | Aktywna ochrona przed przegrzaniem głowicy cylindra |
P1300 | Błąd kalibracji doładowania |
P1301 | Kalibracja doładowania – za wysoka |
P1302 | Kalibracja doładowania – za niska |
P1303 | Usterka kalibracji EGR |
P1304 | Kalibracja EGR – za wysoka |
P1305 | Kalibracja EGR – za niska |
P1306 | Usterka obwodu przekaźnika kickdown |
P1307 | Usterka obwodu podtrzymania przekaźnika kickdown |
P1308 | Usterka obwodu sprzegła A/C |
P1309 | Usterka monitora wypadania zapłonów AICE |
P1313 | Usterka uszkodzenia katalizatora – wskaźnik wypadania zapłonów – Bank 1 |
P1314 | Usterka uszkodzenia katalizatora – wskaźnik wypadania zapłonów – Bank 2 |
P1315 | Usterka persistentnego wypadania zapłonów |
P1316 | Wykryto kody w obwodzie wtryskiwaczy / IDM |
P1317 | Nieaktualizowane kody w obwodzie wtryskiwaczy / IDM |
P1336 | Zakres / wydajność czujnika wału korbowego / wałka rozrządu |
P1340 | Usterka obwodu czujnika położenia wału rozrządu B |
P1341 | Zakres / wydajność czujnika położenia wału rozrządu B |
P1345 | Usterka obwodu czujnika SGC (położenie wału rozrządu) / korelacja wału korbowego – położenie wału rozrządu |
P1346 | Usterka obwodu czujnika poziomu paliwa B |
P1347 | Zakres / wydajność czujnika poziomu paliwa B |
P1348 | Obwód czujnika poziomu paliwa B – niski sygnał wejściowy |
P1349 | Obwód czujnika poziomu paliwa B – wysoki sygnał wejściowy |
P1350 | Intermitentny obwód czujnika poziomu paliwa B / bypass monitor |
P1351 | Usterka obwodu wejściowego IDM / wysoki sygnał w obwodzie cewki zapłonowej |
P1352 | Usterka obwodu pierwotnego cewki zapłonowej A |
P1353 | Usterka obwodu pierwotnego cewki zapłonowej B |
P1354 | Usterka obwodu pierwotnego cewki zapłonowej C |
P1355 | Usterka obwodu pierwotnego cewki zapłonowej D |
P1360 | Usterka obwodu wtórnego cewki zapłonowej A |
P1361 | Usterka obwodu sterowania zapłonem (IC) – niski sygnał |
P1362 | Usterka obwodu wtórnego cewki zapłonowej C |
P1363 | Usterka obwodu wtórnego cewki zapłonowej D |
P1364 | Awaria obwodu pierwotnego cewki zapłonowej |
P1365 | Awaria obwodu wtórnego cewki zapłonowej |
P1366 | Zapas zapłonowy |
P1367 | Zapas zapłonowy |
P1368 | Zapas zapłonowy |
P1369 | Usterka monitora kontrolki temperatury silnika |
P1370 | Insufficientny wzrost obrotów silnika podczas testu zapłonu |
P1371 | Usterka wczesnej aktywacji cewki zapłonowej – cylinder 1 |
P1372 | Usterka wczesnej aktywacji cewki zapłonowej – cylinder 2 |
P1373 | Usterka wczesnej aktywacji cewki zapłonowej – cylinder 3 |
P1374 | Usterka wczesnej aktywacji cewki zapłonowej – cylinder 4 |
P1375 | Usterka wczesnej aktywacji cewki zapłonowej – cylinder 5 |
P1376 | Usterka wczesnej aktywacji cewki zapłonowej – cylinder 6 |
P1380 | Wykryto wypadanie zapłonów – brak danych o drobnej nawierzchni |
P1381 | Przekroczenie zmiennego kąta rozrządu (Bank 1) / Wykryto wypadanie zapłonów – brak komunikacji z BCM |
P1382 | Usterka obwodu elektrozaworu zmiennego kąta rozrządu #1 |
P1383 | Za duże opóźnienie zmiennego kąta rozrządu (Bank 1) |
P1384 | Usterka elektrozaworu A zmiennego kąta rozrządu |
P1385 | Usterka elektrozaworu B zmiennego kąta rozrządu |
P1386 | Za duże opóźnienie zmiennego kąta rozrządu (Bank 2) |
P1387 | Usterka obwodu elektrozaworu zmiennego kąta rozrządu #2 |
P1388 | Za duże opóźnienie zmiennego kąta rozrządu (Bank 2) |
P1389 | Wysoki sygnał w obwodzie świecy żarowej |
P1390 | Nieprawidłowy pin regulacji oktanu |
P1391 | Wysoki sygnał w obwodzie świecy żarowej (Bank 1) |
P1392 | Wysoki sygnał w obwodzie świecy żarowej (Bank 2) |
P1393 | Wysoki sygnał w obwodzie świecy żarowej (Bank 1) |
P1394 | Wysoki sygnał w obwodzie świecy żarowej (Bank 2) |
P1395 | Usterka monitora świecy żarowej (Bank 1) |
P1396 | Usterka monitora świecy żarowej (Bank 2) |
P1397 | Nieprawidłowy zakres napięcia systemu |
P1398 | Wysoki sygnał w obwodzie elektrozaworu zmiennego kąta rozrządu B |
P1399 | Wysoki sygnał w obwodzie świecy żarowej – wysoki sygnał |
P1400 | Usterka obwodu DPFE – niski sygnał wejściowy |
P1401 | Wysoki sygnał w obwodzie DPFE |
P1402 | Ograniczony otwór pomiarowy EGR |
P1403 | Odwrócone węże czujnika DPFE |
P1404 | Usterka obwodu IAT-B / Wydajność pozycji zamkniętej recyrkulacji spalin |
P1405 | Wąż czujnika DPFE na wlocie odłączony lub zablokowany |
P1406 | Wydajność czujnika pozycji EGR |
P1407 | Brak przepływu EGR wykryty |
P1408 | Przepływ EGR poza zakresem testu |
P1409 | Usterka obwodu sterowania EVR |
P1411 | Błąd przepływu systemu SAI – wykryty nieprawidłowy przepływ na dole |
P1413 | Usterka obwodu monitorowania systemu SAI – niski sygnał wejściowy |
P1414 | Usterka obwodu monitorowania systemu SAI – wysoki sygnał wejściowy |
P1415 | Usterka obwodu pompy powietrza (AIR) System Bank 1 |
P1416 | Usterka obwodu pompy powietrza (AIR) System Bank 2 |
P1417 | Usterka obwodu zaworu powietrza portowego |
P1418 | Usterka obwodu powietrza dzielonego #1 |
P1419 | Usterka obwodu powietrza dzielonego #2 |
P1420 | Usterka czujnika temperatury katalizatora |
P1421 | Uszkodzenie katalizatora |
P1422 | Usterka czujnika temperatury EGI |
P1423 | Nieudany test funkcji EGI |
P1424 | Usterka pierwotna świecy żarowej EGI |
P1425 | Usterka wtórna świecy żarowej EGI |
P1426 | Mini MAF EGI – błąd poza zakresem |
P1427 | Mini MAF EGI – zwarcie |
P1428 | Mini MAF EGI – przerwa w obwodzie |
P1429 | Usterka pierwotna pompy powietrza elektrycznej |
P1430 | Usterka wtórnej pompy powietrza elektrycznej |
P1433 | Wysoki sygnał w obwodzie czujnika temperatury czynnika chłodzącego A/C |
P1434 | Wysoki sygnał w obwodzie czujnika temperatury czynnika chłodzącego A/C |
P1435 | Obwód czujnika temperatury czynnika chłodzącego A/C – zakłócenia zakresu |
P1436 | Wysoki sygnał w obwodzie czujnika temperatury parownika A/C |
P1437 | Wysoki sygnał w obwodzie czujnika temperatury parownika A/C |
P1438 | Obwód czujnika temperatury parownika A/C – zakłócenia zakresu |
P1439 | Usterka obwodu przełącznika temperatury podłogi |
P1440 | Usterka zaworu doładowania powietrza – otwarty |
P1441 | Przepływ systemu emisji par paliwa EVAP – przy non-purge Chevrolet Only |
P1442 | Wykryta nieszczelność w systemie emisji par paliwa EVAP |
P1443 | Usterka zaworu sterującego systemu emisji par paliwa EVAP |
P1444 | Niski sygnał w obwodzie czujnika przepływu par paliwa |
P1445 | Wysoki sygnał w obwodzie czujnika przepływu par paliwa |
P1446 | Usterka elektrozaworu vacum EVAP |
P1447 | Usterka zaworu systemu ELC |
P1448 | Usterka zaworu systemu ELC 2 |
P1449 | Usterka elektrozaworu check EVAP |
P1450 | Nieudana próba odpowietrzenia zbiornika paliwa |
P1451 | Usterka zaworu sterującego systemu emisji EVAP |
P1452 | Nieudana próba odpowietrzenia zbiornika paliwa |
P1453 | Usterka zaworu ciśnienia w zbiorniku paliwa |
P1454 | Usterka testu systemu próżni EVAP |
P1455 | Wykryta nieszczelność w systemie emisji par paliwa (wielka nieszczelność) |
P1456 | Usterka czujnika temperatury zbiornika paliwa |
P1457 | Nie udało się stworzyć próżni w zbiorniku paliwa |
P1460 | Wysoka prędkość pedału A/C wyłączonego |
P1461 | Usterka obwodu czujnika ciśnienia A/C |