Opel Vectra – dwucyfrowe

Błędy ECU

Kod Opis usterki
12 Rozpoczęcie instrukcji wywołania pamięci
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej – za niskie napięcie
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej – za wysokie napięcie
21 Czujnik położenia przepustnicy – za wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy – za niskie napięcie
24 Czujnik przebytej drogi – brak impulsu
33 Czujnik ciśnienia w kolektorze – za wysokie napięcie
34 Czujnik ciśnienia w kolektorze – za niskie napięcie
35 Silnik krokowy – niewłaściwa liczba kroków
42 Brak impulsów z układu zapłonowego
47 Zawór recyrkulacji spalin
51 Pamięć urządzenia sterującego – uszkodzona
55 Urządzenie sterujące
62 Obwód odprowadzania par spalin
63 Przewód EST-A (2/3) – za niskie napięcie

Błędy układów zapłonu

Kod Opis usterki
UKŁAD ZAPŁONU MOTRONIK
13 Sonda lambda – brak sygnału o zmiennym napięciu
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej – za niskie napięcie
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej – za wysokie napięcie
48 Za niskie napięcie zasilania
49 Za wysokie napięcie zasilania
65 Potencjometr biegu jałowego – za niskie napięcie
66 Potencjometr biegu jałowego – za wysokie napięcie
73 Przepływomierz powietrza – za niskie napięcie
74 Przepływomierz powietrza – za wysokie napięcie
75 Przełącznik biegów – za niskie napięcie
UKŁAD ML4.1 do VIII 1989
35 Regulator biegu jałowego – brak lub niewłaściwa regulacja prędkości obrotowej
44 Sonda lambda – sygnał mieszanki zbyt ubogiej
45 Sonda lambda – sygnał mieszanki zbyt bogatej
46 Czujnik temperatury oleju – napięcie za niskie
47 Czujnik temperatury oleju – napięcie za wysokie
51 Pamięć sterownika – uszkodzenie PROM
67 Czujnik położenia przepustnicy – stycznik biegu jałowego nie otwiera się
69 Czujnik temperatury powietrza – napięcie za niskie
71 Czujnik temperatury powietrza – napięcie za wysokie
72 Czujnik położenia przepustnicy – stycznik pełnego obciążenia nie otwiera się
UKŁAD M1.5 od IX1989
16 Czujnik spalania stukowego – brak zmian napięcia
18 Czujnik spalania stukowego – brak sygnału do oceny
19 Czujnik indukcyjny – niewłaściwy sygnał prędkości obrotowej
21 Czujnik położenia przepustnicy – za wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy – za niskie napięcie
25 Wtryskiwacze 1 i 2 – za wysokie napięcie
26 Wtryskiwacze 3 i 4 – za wysokie napięcie
31 Czujnik indukcyjny – brak sygnału prędkości obrotowej
38 Sonda lambda – za wysokie napięcie regulacji
39 Sonda lambda – za niskie napięcie regulacji
52 Wyjście lampki kontrolnej silnika – za wysokie napięcie
53 Wyjście przekaźnika pompy – za niskie napięcie
54 Wyjście przekaźnika pompy – za wysokie napięcie
55 Uszkodzone urządzenie sterujące
56 Regulacja biegu jałowego – wyjście za wysokie napięcie
57 Regulacja biegu jałowego – wyjście za niskie napięcie
61 Odpowietrzanie zbiornika – wyjście za niskie napięcie
62 Odpowietrzanie zbiornika – wyjście za wysokie napięcie
81 Wtryskiwacze 1 i 2 – za niskie napięcie
82 Wtryskiwacze 3 i 4 – za niskie napięcie
93 Czujnik HALLA – za niskie napięcie
94 Czujnik HALLA – za wysokie napięcie

Błędy skrzyni automatycznej

Kod Opis usterki
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej – zwarcie do masy
17 Elektrozawór MV 1 – zwarcie do masy
21 Sygnał obciążenia
22 Sygnał obciążenia
24 Czujnik wyjściowej prędkości obrotowej wałka – uszkodzony
25 Elektrozawór MV 1
26 Elektrozawór MV 2 – zwarcie do masy
28 Elektrozawór MV 2
29 Elektrozawór MV 3 – zwarcie do masy
31 Prędkość obrotowa silnika – brak sygnału
32 Elektrozawór MV 4 – zwarcie do masy
33 Elektrozawór MV 4
36 Elektrozawór MV 3
38 Czujnik sygnału wejściowego do skrzynki przekładniowej
41 Za duża różnica między prędkościami obrotowymi wejściową i wyjściową
47 Zabezpieczenie przed włączeniem wstecznego biegu – uszkodzone
48 Za duże napięcie akumulatora
49 Za małe napięcie akumulatora
56 Skrzynia nie włącza 4 biegu
67 Temperatura oleju przekładniowego – brak sygnału
75 Połączenie z silnikiem – uszkodzone
77 Przełącznik „kick-down” – czujnik położenia przepustnicy
78 Kontrola czasowa pełzania